تادانه

آخرین جلد از سه‌گانه معروف رابینسون
http://aamout.persiangig.com/image/book/00135-khanehdari.jpg 
ترجمه سه‌گانه مریلین رابینسون در ایران با انتشار کتاب «خانه‌داری» توسط نشر آموت به پایان رسید.
به گزارش خبرنگار مهر، نشر آموت تازه ترین رمان مریلین رابینسون با عنوان «خانه‌داری» را که سومین و آخرین مجلد از سه‌گانه وی به شمار می‌رود، با ترجمه مرجان محمدی منتشر کرد.
خانه‌داری داستان دو خواهر يتيم، روت و لوسيل است که تحت سرپرستی اقوام مادر قرار می‌گيرند و بعد خاله آنها که زنی عجيب و غريب و افسرده است، برای نگهداری‌شان به خانه مادری می‌آيد. برخلاف دو رمان دیگر رابینسون، کتاب خانه‌داری حول روابط مادران و دخترها می‌چرخد.
داستان از زبان اول شخص مفرد (روت) بیان می‌شود. در واقع روت به فرهنگی اشاره می‌کند که به نوعی فرهنگ حاکم در زمان کودکی خود رابینسون است. کتاب تحت تأثیر انجیل و امیلی دیکنسون (شاعر زن آمریکایی) است و داستان پر است از ایما و اشاره‌هایی که راوی برای قابل درک کردن دنیا برای خواننده به آنها متوسل شده است.
مریلین رابينسون (نویسنده خانه‌داری) نه تنها در آمريکا بلکه در تمام دنيا نويسنده‌ای است كه او را به دليل متانت و قدرت قلمش و توجه به موضوع دموکراسی شناخته‌اند.
کتاب خانه‌داری اولين کتاب این نویسنده است که در سال 1980 به چاپ رسيد و جايزه بنياد همينگوی را به خود اختصاص داد. از مریلین رابینسون پیش از این دو رمان «خانه» (برنده جایزه اورنج) و «گیلیاد» (برنده جایزه پولیتزر» با ترجمه «مرجان محمدی»‌ در نشر آموت منتشر شده است.
خانم رابینسون در نامه‌ای خطاب به خوانندگان فارسی رمان‌هايش آورده است:
بسیار خشنودم که رمان‌هایم را مرجان محمدی به فارسی ترجمه و انتشارات آموت آنها را در ایران منتشر کرده‌ است. ترجمه آثار با اجازه خودم صورت گرفته است. از دقت و مراقبتی که در مکاتباتمان با مرجان طی مراحل ترجمه صورت می‌گرفت، احساس رضایت می‌کردم. به عظمت و قدمت زبان و فرهنگ فارسی آگاهی دارم و مایه خرسندی است که آثارم جایی هر چند کوچک برای خود در ادبیات فارسی بازکرده اند. ارادتمند مریلین رابینسون
رمان «خانه‌داری» نوشته «مریلین رابینسون» با ترجمه «مرجان محمدی» در 272 صفحه و به قیمت 15000 تومان توسط «نشر آموت» منتشر شده است.

Labels:

youssef.alikhani[at]yahoo[dot]Com
0 Comments:

Post a Comment