تادانه

شبی همسرم از من خواست با زن دیگری بیرون بروم!
 
این داستان‌ها هر کدام بر اساس موضوعیت مورد نظر نویسنده بازآفرینی شده‌اند و هر یک درصددند تا مضمونی معنوی و رازآمیز را درباره زندگی با تمثیلی خلاقانه در فضای یک داستان ساده بیان کنند.
به گزارش خبرآنلاین، «كليد اسرار زندگي» گردآوری محسن تيموري شامل آثار داستاني حكمت‌آميزي است كه از كتاب‌هايي فلسفي و ديني استخراج و به زباني داستاني و ساده بيان شده‌اند.
اين كتاب از فصول مختلفي تشكيل شده و بخش اول آن شامل داستانك‌هاي حكمي و يك صفحه‌اي و شامل سخنان و پندهاي بزرگان علم و ادب فارسي است كه در هر كدام، راه‌هايي متفات براي ابراز عشق، پشتكار، استقامت و روش‌هايي خلاقانه‌تر براي رودررويي با ظرايف و مراحل مختلف زندگي بيان شده است.
اين داستان‌ها هر كدام بر اساس موضوعيت مورد نظر نويسنده بازآفريني شده‌اند و هر يك درصددند تا مضموني معنوي و رازآميز را درباره زندگي با تمثيلي خلاقانه در فضاي يك داستان ساده بيان كنند. اين موضوعات كه همگي در موقعيت‌هاي ملموس اجتماعي، فردي و خانوادگي مشاهده مي‌شوند، از زندگي پيرامون گزينش شده‌‌اند و براي مخاطب آشنايند.
«شما دو انتخاب داريد»، «با آن‌هايي كه دوست داريد، چطور رفتار مي‌كنيد؟» و «شبي همسرم از من خواست با زن ديگري بيرون بروم» نام برخي داستان‌هاي اين كتابند.
در یکی از داستان‌های جذاب کتاب «کلید اسرار زندگی» می خوانیم:
شبي كه همسرم از من خواست كه با زن ديگري براي شام بيرون بروم ... ارزشمندترين وقايع زندگي معمولا" ديده نمي شوند و يـا لمس نمي گردند، بلكه در دل حـس مي شوند.
لطفا" به اين ماجرا كه دوستم برايم نقل نموده توجه نمائيد.
او مي گفت كه پس از سالها زندگي مشترك، همسرم از من خواست كه با زن ديگري بـراي شـام و سينما بيرون بروم، زنم گفت كه مرا دوست دارد، ولي مطمئن است كه اين زن هم مرا دوست دارد. و از بيـرون رفتن با من لذت خواهد برد. زن ديگر كه همسرم از من مي خواست كه با او بيرون بروم مادرم بود كه 19 سال پيش بيوه شده بود ولـي مشغله هاي زندگي و داشتن 3 بچه باعث شده بود كه من فقط در موارد اتفاقي و نامنظم به او سر بزنم . آن شب به او زنگ زدم تا براي شام و سينما بيرون برويم.
مادرم با نگراني پرسيد كه مگر چه شده؟ او از آن دسته افرادي بود كه با يك تماس تلفني شبانه و يـا يـك دعوت غير منتظره را نشانه يـك خبر بـد مي دانست. به او گفتم: بنظرم رسيد بسيار دلپذير خواهد بود اگر ما امشب با هم باشيم. او پس از كمي تامل گفت: كه او نيز از اين ايده لذت خواهد برد.آن جمعه پس از كار وقتي بـراي بردنش مي رفتم كمي عصبي بودم.وقتي رسيدم ديدم كـه او هم كمي عصبي بود كتش را پوشيده بود و جلوي درب ايستاده بود، موهايش را جمع كرده بود و لباسي را پوشيده بود كه در آخرين جشن سالگرد ازدواجش پوشيده بود. با چهره اي روشن همچون فرشتگان به من لبخند زد. وقتي سوار ماشين مي شد گفت كه به دوستانش گفته امشب با پسرم بـراي گـردش بيرون مي روم و آنـها خيلي تحت تاثير قرار گرفته اند. ما به رستوراني رفتيم كه هر چند لوكس نبود ولي بسيار راحت و دنج بود. دستم را چنان گرفته بـود كه گويي همسر رئيس جمهور بود. پس از اينكه نشستيم به خواندن منوي رستوران مشغول شدم.
× چاپ سوم کتاب «کلید اسرار زندگی» گردآوری «محسن تیموری» 302 صفحه است و با قيمت 14000 تومان به وسيله نشر «آموت» منتشر شده است.

Labels:

youssef.alikhani[at]yahoo[dot]Com
0 Comments:

Post a Comment