تادانه

رز گمشده در نمایشگاه کتاب همدان
بهروز دیجوریان گفت: تفاوتی که نمایشگاه همدان با نمایشگاه تهران دارد، حضور کمتر نویسنده‌ها و مترجمان در آن است. اما تعداد کتاب‌ها و آثاری که از نویسندگان و مترجمان شهرستانی در این نمایشگاه به نمایش درآمده، بیشتر از آثار تهرانی‌هاست.
بهروز دیجوریان شاعر و مترجم در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: نمایشگاه کتاب که از روز چهارشنبه 22 تیر کار خود را آغاز کرده با توجه به ایام تعطیلی موجود، شاهد استقبال خوبی از اهالی این شهر بوده است. نکته مهم تاثیر زیاد اطلاع‌رسانی و تبلیغات در این استقبال است.
وی افزود: درست است که این نمایشگاه مانند نمایشگاه کتاب تهران نیست، ولی همین میزان فعالیت و استقبال، بسیار خوب و راضی‌کننده است و شرایط با ادامه این روند، بسیار بهتر خواهد شد. تفاوتی که این نمایشگاه با نمایشگاه تهران دارد، حضور کمتر نویسنده‌ها و مترجم‌ها در آن است. اما تعداد کتاب‌ها و آثاری که از نویسندگان و مترجمان شهرستانی در این نمایشگاه به نمایش درآمده، بیشتر از آثار قلم‌به دستان تهرانی است.
این مترجم با اشاره به فروش بالای کتاب «رز گمشده» نوشته سردار ازکان در این نمایشگاه گفت: با توجه به این که ناشرانی که بالای 100 عنوان کتاب داشته باشند، اجازه شرکت در نمایشگاه را داشتند و این کتاب توسط نشر آموت منتشر شده بود، من با اجازه انتشارات چنار در غرفه این انتشارات حضور یافتم و ضمن فروش «رز گمشده» به مخاطبان، با آنها به گفتگو و امضای کتاب می‌پردازم. میزان استقبال هم به حدی است که تا ساعات پایانی نمایشگاه، در این غرفه حضور دارم و با خوانندگان صحبت می‌کنم.
دیجوریان ادامه داد: میزان استقبال از این کتاب به حدی است که در همین روز‌های ابتدایی، همه کتاب‌هایی که نشر آموت از تهران برایم فرستاده بود، تمام شد و دوباره درخواست دادم. به نظرم داستان و محتوای مثبت این رمان باعث می‌شود، مخاطبان ایرانی ارتباط خوبی با آن برقرار کنند. با توجه به استقبالی که از «رز گمشده» به عمل آمده، پیش‌بینی می‌کنم چاپ سوم آن به زودی به بازار بیاید.
مترجم کتاب «راز» گفت: نمایشگاه مکان بسیار خوبی برای تعامل خواننده و مولف یا مترجم است. به نظر من مخاطب، کتاب را به خانه‌اش نمی‌برد؛ بلکه نویسنده را با خود به خانه می‌برد. وقتی که خود نویسنده هم حضور داشته باشد، شرایط بهتری ایجاد می‌شود. حتی صحبت با نویسنده یا مترجم کتاب در چند ثانیه باعث آشنایی بیشتر و برقراری ارتباط بهتر می‌شود. استنباط من این است که مردم ما زیاد به کتابفروشی‌ها نمی‌روند در عوض حضور پررنگی در نمایشگا‌ه‌های کتاب دارند.
وی افزود: نمایشگاه کتاب همدان، تا به این جا موفق بوده و پیش‌بینی می‌شود 3 روز پایانی برگزاری‌اش با استقبال بیشتری روبرو شود.
نمایشگاه کتاب همدان تا روز پنجشنبه 30 تیر در شهر همدان برپا خواهد بود.

Labels:

youssef.alikhani[at]yahoo[dot]Com
0 Comments:

Post a Comment