تادانه

هشتادمین شب از سری شب های بخارا

هشتادمین شب از سری شب های بخارا با عنوان «شب عبدالرحمان عمادی» ساعت 5 بعدازظهر امروز (سه شنبه 6 اردیبهشت 90) در دفتر نشر آموت برگزار می شود.
در شب عبدالرحمان عمادی، دکتر منوچهر ستوده، دکتر هوشنگ دولت آبادی، دکتر محمد جعفری قنواتی، یوسف علیخانی و علی دهباشی سخنرانی می کنند.
در این شب همچنین فیلم مستند «نوروزبَل» درباره رسم باستانی نوروز دیلمی به نمایش درمی آید.
عبدالرحمن عمادي، حقوقدان، متولد بهمن 1304 خورشيدي در روستاي «اي ني» اشكور در خانواده‌اي از طايفه سادات ديلماني از نوادگان مشاهير ديلمي به دنيا آمد.
پس از تحصيل در مكتب‌خانه روستا، روانه رودسر، ‌رشت و قزوين شد و تحصيلات متوسطه را در اين شهرها گذراند. او در زمان حكومت مصدق (1331) موفق به دريافت ليسانس قضايي از دانشگاه تهران شد.
عمادي هم‌زمان با وكالت به پژوهش در مباحث ايران‌شناسي روي آورد و بخشي از مقالاتش طي نيم قرن گذشته در مجلات معتبر منتشر شده‌اند.
از این ایرانشناس پیشکسوت برای اولین بار در سال 1388 پنج کتاب «خوزستان در نامواژه های آن»، «لامداد – چند جستار از ایران»، «آسمانکت – چند رسم مردمی»، «دوازده گل بهاری – نگاهی به ادبیات دیلمی و طبری» و «حمزه آذرک و هرون الرشید – در آیینه دو نامه» به وسیله نشر آموت منتشر شد.
همچنین در سال 1389 دو کتاب «فره گان» و «بی بیه» به وسیله نشر گیلکان از عبدالرحمان عمادی روانه بازار کتاب شد.
آخرین کتاب عبدالرحمان عمادی با نام «چندصد نام دریای خزر» هفته گذشته در 600 صفحه (گالینگور) و قیمت 15000 تومان در نشر آموت منتشر شد.

Labels:

youssef.alikhani[at]yahoo[dot]Com
0 Comments:

Post a Comment