تادانه

چاپ دوم رمان «رز گمشده»
رمان "رز گمشده" نوشته سردار اُزکان با ترجمه بهروز دیجوریان از سوی نشر آموت برای دومین‌بار منتشر شد.
به گزارش خبرنگار مهر، این اثر که یکی از پرفروش‌ترین کتابهای اروپا در سالهای اخیر بوده و تا کنون به بیش از 40 زبان زنده دنیا ترجمه شده است پس از استقبال خوبی که در کشور از آن به‌عمل آمد پس از چند ماه از اولین انتشارش به چاپ مجدد رسید.
برخی منتقدان "رز گمشده" را یک موفقیت جهانی و آن را همپایه آثار مطرحی چون کیمیاگر وشازده کوچولو دانسته‌ و نویسنده‌اش را به‌خاطر درک فوق‌العاده‌اش از طبیعت انسان ستوده‌اند.
در این رمان می‌خوانیم: دیانا لباس سبز تیره‌ای را که مادرش خیلی دوست داشت پوشید و به سرعت از میان چمنها بر سرمزار مادرش رفت. در نیمه راه متوجه شخصی شد که با موهای قهوه‌ای و لباس مشکی بلند آنجا ایستاده بود. تنها مزار مادرش زیر آن چنار بزرگ بود. آن روز، روز به‌خصوصی نبود. صبح به این زودی چه کسی می‌توانست به زیارت مادرش آمده باشد؟
سردار ازکان در سال 1975 در ترکیه به دنیا آمد. وی دوره لیسانس را در آمریکا و در رشته مدیریت و روانشناسی تحصیل کرد و سپس برای ادامه تحصیل به کشورش بازگشت. او اکنون در استانبول زندگی می‌کند و از سال 2002 به نوشتن رمان مشغول است.
بهروز دیجوریان متولد 1340 همدان است. وی از سال 1359 برای تحصیل در رشته مهندسی متالورژی به ترکیه رفت و هم اکنون نیز در استانبول روزگار می‌گذراند.
وی علاوه بر ترجمه، شعر نیز می‌سراید و مجموعه شعری هم با عنوان "و قلب و کندو و برج دختر" به زبان ترکی استانبولی در ترکیه منتشر کرده است.
کتاب "رز گمشده" با شمارگان 1650 نسخه در 224 صفحه و به قیمت 5000 تومان منتشر شده است.

Labels:

youssef.alikhani[at]yahoo[dot]Com
0 Comments:

Post a Comment