تادانه

صداي يك زن ِ البرزنشين
عزيز و نگار با صداي يك زن ِ البرزنشين؛ ورف (برف) است و زمستان و كرسي پله و شب‌نشين‌خانه.
هميشه يكي هست كه "عزيز و نگار"‌بخواند يا اگر نبود دو نفر با هم كمك كنند اين قصه گفته شود براي شب‌هاي بلند زمستان و آن وقت يكي عزيزي بخواند و ديگري نگاري.

خيلي با خودم كلنجار رفتم تا آخرين گنجي را كه پيدا كردم با شما قسمت كنم و بالاخره بعد از پنج ماه ديدم كه اگر نشنويد بي‌نصيب از دنيا خواهم رفت.

مرداد ماه كه رفته بودم گيلان، از دوست خوبم "صفرعلي رمضاني" گالشي در لنگرود، نواري هديه گرفتم كه در آن زني ، بي‌نام و نشان، گويا از اهالي البرز شمالي (اشكورات)، 30 سال قبل عزيزي خوانده و نگاري.

اعتراف مي كنم در تمام 10 سال گذشته كه دنبال اين دو دلداده طالقاني، طالقان و الموت و گيلان و مازندران را زير پا گذاشته‌ام هرگز زني نديده‌ام كه به آواز، شعرهاي عزيز و نگار را برايم بخواند.

بخشي از اين نوار را بشنويد ... اينجا

(لطفا برايش فاتحه بخوانيد، كه اگر زنده است نصيب رفتگانش شود و اگر رفته است، بي‌نصيب نماند.)

Labels:

youssef.alikhani[at]yahoo[dot]Com
6 Comments:
Anonymous Anonymous said...
ممنون
درست زماني كه به شدت درگير داستان عزيز و نگار هستم اين فايل صوتي عجيب به من چسبيد. ممنون

Anonymous Anonymous said...
نمي‌دانم چندبار اين فايل را گوش داده‌ام و حتي نمي‌دانم چند بار فاتحه خوانده‌ام.
ممنون كه اين گنج را با ما هم تقسيم كرديد.

Anonymous Anonymous said...
Hello There:Thanks for this... I have been looking for something like this for a while! I am from Taleghan and I clearly remember my grandma singing this!
It is nice to see other people care about this too!

Anonymous Anonymous said...
بسیار جالب بود . تابحال در این مورد چیزی نشنیده بودم.

Anonymous Anonymous said...
بقیش لطفا...!!!

Anonymous Anonymous said...
اصلاً مهم نيست چند پست ديگر آمده باشد روي اين پست
من هنوز مي‌آيم اينجا
فاتحه مي‌خوانم
گوش مي‌كنم
و
مي‌روم
...

Post a Comment