تادانه

احمد عاشورپور درگذشت
احمد عاشورپور بهمن پارسال بود كه ناصر وحدتي مثل هميشه لطف كرد و زنگ زد و گفت:‌ عليخاني! يه مراسمي يه ...
بهمن پارسال بود كه براي اولين بار به چنين مراسمي دعوت شدم و اول از همه شاد شدم كه فهميدم چه مراسمي است چون تا به ولنجك و پاركينگ آن منزل مسكوني نرسيده بودم نمي دانستم قضيه از چه قرار است.
بهمن پارسال بود كه براي اولين بار "دريا طوفان داره"‌ را از نزديك ديدم و شاد شدم و تمام جلسه به اين فكر مي كردم چه قدر به اوس ولي بابابزرگ خدابيامرز شبيه است؛ كه كاش شبيه اش نمي كردم به اهالي خاك.
بهمن پارسال بود كه وقتي رسيدم رئيس داناها (عليرضا رئيس‌دانا،‌نشر نگاه و دكتر فريبرز رئيس‌دانا، اقتصاددان) را ديدم و خوشحال شدم.
بهمن پارسال بود كه از ديدن "محمدعلي عمويي"‌شاد شدم و شاد شدم و ياد جمشيد شمسي پور افتادم و رفتم جلو بوسيدمش و مرد بزرگ بود و بزرگ بود و بزرگ.
بهمن پارسال بود شمس لنگرودي و حافظ موسوي هم آمدند و شعر خواندند درباره عاشورپور.
بهمن پارسال بود كه شاد شدم در بودن در جلسه اي كه "حسين عليزاده" هم آمده بود.
همين بهمن پارسال بود كه با خودم كاش فكر نكرده بودم پيرمرد با 90 سال چه خوب مانده است!
به خدا از همين بهمن پارسال بود كه ...
از بهمن پارسال به بعد مدام مي ديدمش در ميرداماد و گاهي هم از جلوي ساختمان جام جم رد مي شد و نگاه هم مي كرد و مثال تمام پدربزرگ هاي گيل و ديلم، دستانش را به پشت قلاب مي كرد هنگام راه رفتن و قدم برمي داشت؛ سنگين و هزاران ساله.

احمد عاشورپور

احمد عاشورپور

ادامه عكس‌ها... اينجا
صداي عاشورپور ... اينجا
بيوگرافي، گزارش بزرگداشت 90 سالگي و لينك‌هاي مرتبط ... اينجا
***
احمد عاشورپور، خواننده معروف گيل و ديلم درگذشت ... اينجا
youssef.alikhani[at]yahoo[dot]Com
3 Comments:
Anonymous Anonymous said...
همين پارسال كه هيچ! همين حالا است كه مي‌بينم باز هم آدمي رفته، قبل از اينكه بشناسمش، دوستش بدارم و با هوايش زندگي كنم
روحش شاد

Anonymous Anonymous said...
نمي دانم كجاي دنيا از همه بدتر است! ولي به نظر مي رسد كه بدترين جاي دنيا، جايي است كه نويسندگانش آنقدر قدرت دارند كه با اعتصابشان جايزه گلدن گلوب را خاموش مي كنند و آن را به يك كنفرانس مطبوعاتي تقليل مي دهند،
نظر شما چيه؟

Anonymous Anonymous said...
ممنون ازاين همه ياد
پير مرد بلند آوازه‌ي ايران، حيف نشد كه مرد
او از همه‌ي وجود و انديشه‌اش با تمام امكان استفاده كرد
از تو رفيق هنرمند هم براي انتشار اين عكس‌ها ممنونم
پايدار و پيروز باشي

Post a Comment