تادانه

رمان «نامحرم» منتشر شد
رمان «نامحرم» نوشته‌ي یاسر نوروزی در نمايشگاه كتاب تهران عرضه مي‌شود.
به گزارش خبرگزاري دانشجوان ايران (ايسنا)، در معرفي ناشر از اين رمان عنوان شده است: «داستان رمان «نامحرم» روايتِ مقطعي از زندگي نوجواني به نام «ناصر» در محله‌هاي پايين شهر تهران است. مهم‌ترين اتفاقات رمان را در چند محور بايد پي‌گيري كرد؛ اول ماجراي دختري به نام سونيا كه از خانه فرار كرده و توسط ناصر و دوستانش پناه داده مي‌شود. دوم، تعلق خاطر ناصر نسبت به دختري به نام سما كه سرانجام به عشق مي‌انجامد. و سوم، خرده‌قصه‌هايي كه از بچه‌محل‌هاي ناصر و دوران كودكي او روايت مي‌شود.»
نويسنده‌ي «نامحرم» درباره‌ي وجه تسميه و نحوه‌ي انتخاب عنوان رمان مي‌گويد: «اگر بگويم يك سال براي انتخاب عنوان اين رمان فكر كردم، بي‌راه نگفته‌ام. نامحرم، هم معناي عرفي دارد، هم فقهي. ضمن اين‌كه در راستاي اين معاني، يك معناي ديگر هم دارد؛ چيزي كه در ادبيات كلاسيك و سنت ادبيات عرفاني ما فراوان به چشم مي‌خورد. از اين منظر، نامحرم به معناي كسي است كه ضرفيت واردات روحاني ندارد. من تمامي اين معاني را در نظر داشتم و در نهايت به اين عنوان رسيدم.»
او درباره‌ي نحوه‌ي روايت رمان «نامحرم» عنوان مي‌كند: «رمان، به‌ شكلي پازل‌مانند روايت شده و تمام سعيم را كرده‌ام تا در چيدن اين پازل، مخاطب را دلزده نكنم. ضمن اين‌كه گاهي نيز بياني شوخ‌طبعانه داشته‌ام كه اميدوارم همان‌طور كه مي‌خواستم، از آب درآمده باشد.»
رمان «نامحرم» در 424 صفحه و به قیمت 11هزار تومان توسط نشر آموت منتشر شده است.

Labels: ,

youssef.alikhani[at]yahoo[dot]Com
0 Comments:

Post a Comment