تادانه

يزداني‌خرم: مسأله‌ي نشر چشمه با تعامل و ريش‌سفيدي حل مي‌شود
دبير بخش داستان ايراني نشر چشمه با اشاره به ممنوعيت حضور اين نشر در نمايشگاه كتاب تهران گفت كه مسأله‌ي اين نشر با تعامل و ريش‌سفيدي حل مي‌شود.
مهدي يزداني‌خرم به خبرنگار كتاب خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، گفت: من به عنوان دبير ادبيات ايران نشر چشمه و كسي كه شش سال است در اين نشر حضور دارم و در فرايند اتفاقات دو ماه اخيرش هستم، فكر مي‌كنم اين مسائل مي‌تواند با تعامل حل شود.
او در ادامه افزود: رمان خود من در همين فضا مجوز گرفت و اداره‌ي كتاب ارشاد در قضيه‌ي رمانم با من تعامل خوبي داشت. فكر مي‌كنم بايد فارغ از مسائل سياسي و اجتماعي به اين موضوع نگاه كنيم كه حضور نشر چشمه ممنوع شده است و برعكس كساني كه سياه‌نمايي مي‌كنند، فكر مي‌كنم اين قضيه با تعامل و ريش‌سفيدي حل مي‌شود.

يزداني‌‌خرم همچنين تأكيد كرد: چشمه نشر كوچكي نيست كه بتوانند آن را كنار بگذارند و نشر چشمه هم مي‌داند كه در اين فضا بايد پاسخ‌گو باشد. من فكر مي‌كنم اين مشكل حل‌شدني است و خواهش مي‌كنم چه كساني كه با مشي نشر چشمه موافق‌اند و چه كساني كه مخالف‌اند‌، به خود ادبيات نگاه كنند؛ نه به سليقه‌ي خودشان يا آثاري كه در اين نشر منتشر مي‌شود. ما نبايد وارد حوزه‌ي وجود و هويت يك نشر بشويم.
دبير بخش داستان ايراني نشر چشمه با اشاره به تعامل با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي عنوان كرد: درباره‌ي رمان خودم تعاملي بين من و ارشاد ايجاد شد و كتاب بدون اين‌كه ضربه‌اي بخورد، مجوز گرفت. خواهش مي‌كنم فضاي احساسي به وجود نيايد و اين مشكل برطرف شود تا ما شاهد حضور قدرتمند چشمه در فضاي ادبي باشيم و گفتن حرف‌هايي چون لغو مجوز به صلاح نيست. چشمه سال‌هاست دارد كار مي‌كند و هرگز خطوط قرمز را نشكسته است و دغدغه‌ي حسن كيائيان و پسرانش و همه‌ي كساني كه در چشمه فعاليت مي‌كنند، ادبيات بوده و نه سياسي‌كاري.

روابط عمومی چشمه اعلام کرد:

روابط عمومی انتشارات چشمه اعلام کرد: تاکنون هیچ پرونده‌ای علیه نشرچشمه در هیچ‌یک از محاکم قضایی کشور تشکیل نشده و هیچ حکمی هم صادر نگردیده است.

Labels:

youssef.alikhani[at]yahoo[dot]Com
0 Comments:

Post a Comment