تادانه

«كتاب ماه ادبيات» منتشر شد
شصتمين شماره نشريه «كتاب ماه ادبيات» منتشر شد. «بهاريه در ادبيات فارسي»، «نگاهي به غزل‌هاي بهاريه در ديوان شمس» و «افسون صوت و معنا در دعاي آغازين سال نو»، از جمله مقالات اين شماره از اين ماهنامه ادبي‌اند.

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، اين شماره از نشريه با فصل ويژه بهاريه آغاز شده است.

«افسون صوت و معنا در دعاي آغازين سال نو» (ابوالفضل حري)، ‌«نگاهي به غزل‌هاي بهاريه در ديوان شمس» (سحر مهرابي) و «بهاريه در ادبيات فارسي» (سارا سعيدي)، نام مطالب اين فصلند.

در بخش بررسي و معرفي كتاب نيز مطالبي با عنوان‌هاي «چنين كنند بزرگان چو كرد بايد كار» (عيسي امن‌خاني)، «نقدي بر كتاب موج و مرجان» (منا علي‌مددي)، «نگاهي به رمان از پائولو كوييلو متنفرم» (رضا رحيمي صحاف)، و «غزل‌هاي اصفهاني» و برخی مطالب دیگر گنجانده شده‌اند.

در فصل مقالات اين نشريه نيز مقالاتي با این عناوین آمده است: «مقايسه برزونامه منظوم و داستان برزو در رساله راحه‌الارواح» (سيدعلي هاشمي‌عرقطو)، «بررسي تطبيقي اوستا و زند» (ماندانا طائبي)، «شناخت چند ويژه‌نامه در ديوان ناصرخسرو» (علي‌محمد پشت‌دار)، «بررسي تطبيقي «قفس» صادق چوبك و «تخم‌مرغ» شروود اندرسون» (هلن اوليايي‌نيا، شيرين شرر تيمورتاش) و «نگرش فلسفي-اسطوره‌اي در ادبيات داستاني معاصر» (مژگان اميري).

عنوان مطالب فصل گزارش نيز به شرح زير است: «گزارش همايش گسترش زبان و ادبيات فارسي؛ ‌چشم‌اندازها، ‌راهكارها و موانع) و «‌گزارش جلسه نقد كتاب؛ نقد نوين در حوزه شعر» و «بانوي نويسندگي».

شصتمين شماره ماهنامه تخصصي اطلاع‌رساني و نقد و بررسي كتاب ماه ادبيات، فروردين امسال (1391) از سوي موسسه خانه كتاب منتشر شده است. اين نشریه 118 صفحه و قيمت آن و 2000 تومان است.
youssef.alikhani[at]yahoo[dot]Com
0 Comments:

Post a Comment