تادانه

روایت می‌کنم، قضاوت نمی‌کنم
کم‌تر نویسنده جوانی این شانس را دارد که اولین اثرش با استقبال خوب مخاطبان کتاب مواجه شود آنچنان که به سرعت به چاپ سوم برسد. نرگس جورابچیان از جمله‌ این نویسندگان خوش شانس است؛ البته اگر تلاش، مطالعه و کار طاقت‌فرسای نوشتن را نوعی شانس به حساب بیاوریم! رمان «به وقت بهشت» توانسته علاوه بر نظر عموم مردم، نظر تعدادی از منتقدان را نیز به خود جلب کند به گونه‌ای که تاکنون چندین جلسه نقد و بررسی درباره آن برپا شده است. به بهانه چاپ سوم این رمان از سوی نشر آموت، گفت‌وگویی با نویسنده اثر انجام داده‌ایم که می‌خوانید.

خانم جورابچیان، برخی «به وقت بهشت» را در گونه ادبیات عامه پسند طبقه‌بندی کرده‌اند و گروه دیگر آن را در دسته ادبیات جدی؛ خود شما آن را در چه بخشی جای می‌دهید؟
از روز اول چاپ «به وقت بهشت» درگیر این موضوع شدم. اما مهم‌ترین سوال من این است که اصلا چرا باید كتاب‌ها را دسته بندی كنیم؟ این دسته بندی‌ها چه كمكی به خواننده می‌كند؟ جز اینكه باعث می شود عده‌ای موضع‌گیری كنند و كتاب را نخوانند؟ «به وقت بهشت» در هر دسته ای كه بگنجد، دوست دارم تمام كتاب‌خوان‌ها، آن را بخوانند و از آن لذت ببرند.

* منتشر شده در روزنامه «تهران امروز» سه شنبه 28 تیر 90 صفحه 18

Labels:

youssef.alikhani[at]yahoo[dot]Com
0 Comments:

Post a Comment