تادانه

اختتامیه جشنواره «آن»
دبیرجشنواره ادبی "آن" با اشاره به ارسال10 هزار اثر به دبیرخانه این جشنواره گفت: شعر کوتاه و داستان کوتاه کوتاه از بکرترین حوزه های ادبی ایران است.
به گزارش خبرنگار مهر، جشنواره سراسری "آن" به همت جمعی از شاعران و داستان نویسان کرمان روز شنبه طی مراسمی برگزیدگان خود را معرفی می کند.
مجتبی احمدی، دبیر این جشنواره در این باره در گفتگو با مهر بیان داشت: از دی ماه سال گذشته، شورای موسس شش نفره جشنواره که با حضور مهدی محبی کرمانی، حمید نیک نفس، سید علی میرافضلی، مرتضی دلاوری پاریزی،‌ محسن بنی فاطمه و شخص بنده تشکیل شده جلسات برنامه ریزی برای برگزاری "آن" را بر پا کرده است.
وی افزود: از بهمن ماه 89 فراخوان جشنواره اعلام و مهلت ارسال آثار هم تا اواخر فروردین ماه 90 تعیین شد.
احمدی ادامه داد: بر اساس برنامه ریزی ها قرار بود تا در اردیبهشت ماه، این جشنواره برگزار شود اما حجم بالای آثار ارسالی معادلات ما را به هم زد و سه ماه داوری آثار طول کشید.
وی با اشاره به استقبال بی نظیر از جشنواره آن گفت: در مدت معین شده نزدیک به 10 هزار اثر در سه رشته شعر کوتاه سنتی، شعر کوتاه نو و داستان کوتاه کوتاه به دبیرخانه ارسال شد.
احمدی اضافه کرد: این آثار در مرحله مقدماتی توسط جمعی از داوران بومی اهل استان کرمان مورد ارزیابی قرار گرفت و سپس آثار برتر به بخش نهایی راه یافت.
وی ادامه داد: در بخش شعر کوتاه سنتی از مجموع 200 شاعر شرکت کننده 43 نفر به مرحله نهایی داوری راه یافتند.
احمدی از راه یافتن 95 اثر از 420 شاعر شرکت کننده در بخش شعر کوتاه نو هم خبر داد و اظهار کرد: در بخش داستان کوتاه کوتاه هم از بین 300 داستان نویس121 نفر برای حضور در مرحله نهایی برگزیده شدند.
دبیر نخستین جشنواره سراسری آن با بیان اینکه در مرحله نهایی با ترکیبی از داوران بومی و غیربومی به داوری آثار پرداخته شد بیان داشت: در بخش شعر کوتاه سنتی محمدرضا ترکی، محمد کاظم کاظمی و سید علی میرافضلی، در بخش شعر کوتاه نوعباس باقری، حمید نیک نفس و علیرضا روشن و در بخش داستان کوتاه کوتاه هم مهدی محبی کرمانی، بلقیس سلیمانی و یوسف علیخانی داوری آثار را بر عهده داشتند.

Labels:

youssef.alikhani[at]yahoo[dot]Com
0 Comments:

Post a Comment