تادانه

یزدانبد و گودرزی | نقد سوگ مغان
مریم گودرزی: دومين نشست از سري نشست‌هاي تخصصي نقد كتاب (بلور قلم) روز سه‌شنبه 28 تير در كتابخانه كوثر (شهرك اكباتان) با بررسي رمان «سوگ مغان» نوشته محمدعلي علومي برگزار شد. اميرحسين يزدانبُد (نويسنده و منتقد) و محمدرضا گودرزي (نويسنده و منتقد) در اين نشست رمان «سوگ مغان» را در حضور محمدعلي علومي (نويسنده كتاب) و علاقه‌مندان به ادبيات نقد و بررسي كردند. رمان «سوگ مغان» نوشته محمدعلي علومي زمستان 1389 به وسيله نشر آموت روانه بازار كتاب شد. از اين نويسنده بزودي دو رمان «خانه كوچك» و «پريباد» توسط همين ناشر منتشر مي‌شوند.
«امیرحسین یزدانبد» درباره روايت سوگ مغان چنين گفت: «شكل روايتي سوگ مغان از ساختارهاي بسيار درست اسطوره‌هاي معتبر و درخشان روح و سرزمين بم استفاده مي‌كند كه البته در بعضي جاها دچار پريشاني‌هايي شده است كه مي‌شد با نگاه دقيق‌تر به آن پرداخته شود.
اثر سراسر شيداوار نوشته شده است و روايت به نوعي جنون نزديك مي‌شود و اين روايت مجنون گونه و شيداي داستان گاهي اوقات به قلم نويسنده هم نشت كرده است. اما واقعيت اين است كه حتي در سيال‌ترين اشكال روايت نويسنده هميشه يك گام جلوتر از خواننده‌هايش قرار دارد و اين به اثر قدرت مي‌دهد چون نويسنده آگاهانه شيدايي مي‌كند. كابوس نوشتن كار سختي است چون ظاهر امر اين است كه روايت متلاشي است اما نويسنده متلاشي فكر نمي‌كند. در رمان سوگ مغان تا دو سوم اول كتاب خواننده گيج است و بين لايه‌هاي داستاني سردرگم».
ادامه گزارش ... روزنامه ملت ما / بازنشر در آموت

Labels: ,

youssef.alikhani[at]yahoo[dot]Com
0 Comments:

Post a Comment