تادانه

معرفی برگزیدگان جشنواره‌ي ادبي «آن»

لوح ماندگار اولین جشنواره ادبی «آن» - مرداد 1390 - کرمان

نخستين جشنواره‌ي سراسري شعر كوتاه و داستان كوتاه‌كوتاه شامگاه شنبه 8 مردادماه با حضور جمعی از شاعران و داستان‌نویسان برتر کشور در شهر کرمان به کار خود پایان داد.
خواندن بیانیه، اعلام آرای هیات داوران و اهدای جوایز به برگزیدگان و تقدیرشدگان، پایان‌بخش آیین اختتامیه‌ی نخستین جشنواره‌ی سراسری شعر کوتاه و داستان کوتاه‌کوتاه بود.
بنا بر رای هیات داوران این جشنواره در رشته‌ي شعر كوتاه سنتي، در بخش كتاب شعر كوتاه سنتی، جليل صفربيگي به خاطر مجموعه‌رباعي «سونات بلوط» به عنوان برگزیده معرفی شد. هم‌چنین در بخش چند اثر در رشته‌ي شعر كوتاه سنتي، قاسم باي، عباس صادقي زريني و ميلاد عرفان‌پور بدون رتبه‌بندي به عنوان برگزيده معرفي شدند و هادي فردوسي مورد تقدیر قرار گرفت.
در رشته‌ي شعر كوتاه نو، در بخش كتاب شعر كوتاه نو، شهين خسروي‌نژاد به خاطر مجموعه‌شعر كوتاه «با موريانه‌ها در راه» و هاجر فرهادي به خاطر مجموعه‌شعر كوتاه «مشتي سنگ ميان سطرها»، مشترکاً به عنوان برگزیده معرفی شدند. در بخش چند اثر در رشته‌ي شعر كوتاه نو نیز مهرداد احمدي، فرزانه باقري و اميرعلي سليماني بدون رتبه‌بندي به عنوان برگزيده معرفي شدند و ساناز واحدي مورد تقدیر قرار گرفت.
هم‌چنین هیات داوران جشنواره در رشته‌ي داستان کوتاه کوتاه، در بخش كتاب، هيچ داستان‌نويسي را شايسته‌ي دريافت جايزه ندانست، اما از بامداد رفعتي، كم‌سن‌وسال‌ترين شركت‌كننده‌ي جشنواره در اين بخش، به خاطر كتاب «كشف باران قرمز» تقدير به عمل آورد. در بخش چند اثر در این رشته نیز رضا اسكندري، زهرا نصر و شمسي وفايي بدون رتبه‌بندي به عنوان برگزيده معرفي شدند و از طيبه شجاعي تقدیر شد.
در بخش شعر كوتاه سنتي محمدرضا تركي، محمد‌كاظم كاظمي و سيد‌علي ميرافضلي‌ در بخش شعر كوتاه نوعباس باقري، حميد نيك‌نفس و عليرضا روشن و در بخش داستان كوتاه كوتاه نيز مهدي ‌محبي ‌كرماني، بلقيس سليماني و يوسف عليخاني داوري آثار را بر عهده داشتند.



حمید نیک نفس و مسوولان کرمانی




شهین خسروی نژاد - سیدعلی میرافضلی - محبی - علیخانی - شریفی - علومی




محمد شریفی - یوسف علیخانی - مهدی محبی کرمانی - محمدعلی علومی


ایستاده: سیدمحسن بنی فاطمه - محمد شریفی - سیدعلی میرافضلی - علی اکبرکرمانی نژاد - محمدعلی علومی - یوسف علیخانی - مجتبی احمدی
نشسته: مهدی محبی کرمانی - افشین اسدی - از برگزیدگان - امیرحسین مدرس

محمدعلی علومی در حال گفتگو با خبرنگار شبکه 3 تلویزیون

عکس ها: رحیم بنی اسد آزاد

Labels:

youssef.alikhani[at]yahoo[dot]Com
0 Comments:

Post a Comment