تادانه

برگزار می شود؛ شب منوچهر ستوده
هشتاد و سومین شب از شبهای مجله بخارا با همکاری دانشجویان گروه تاریخ دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه تهران در ساعت3/30 دقیقه بعد از ظهر دوشنبه 2 خرداد ماه 1390 در تالار باستانی پاریزی دانشکده ادبیات برگزار می شود.

در این مراسم دکتر هوشنگ دولت آبادی و دکتر عبدالرحمان عمادی دربارۀ زندگی و آثار دکتر منوچهر ستوده سخنرانی خواهند کرد. همچنین فیلم مستندی از زندگی منوچهر ستوده برای اولین بار در این مراسم به نمایش درمی آید که در این فیلم نظرات دکتر شفیعی کدکنی، دکتر عنایت الله رضا، احمد اقتداری، ایرج افشار ، علی دهباشی و دکتر باستانی پاریزی بیان شده است.

دکتر منوچهر ستوده بیش از هشت دهه از زندگی خود را صرف شناخت فصل های مهمی از جغرافیای تاریخی سرزمین ما ایران کرده است. کتاب ده جلدی « از آستارا تا استرآباد» گواهی چشم و گوش اوست از بخش مهمی از سرزمین ما.

دکتر ستوده که متولد 28 تیرماه 1292 در تهران است تحصیلات ابتدایی خویش را از مدرسۀ آمریکایی ها آغاز کرد و سپس در 1307 در کالج آمریکایی ها ادامه تحصیل داد و در 1313 به دانشرایعالی معلمین راه یافت تا زبان و ادبیات فارسی بخواند و پس از آن همین رشته را تا مقطع دکترا در دانشگاه تهران ادامه داد و در 1324 به اخذ مدرک دکترا نائل آمد و سپس به تدریس در دانشکدۀ الهیات مشغول شد و در 1335 مسئولین راه اندازی و سرپرستی کتابخانه دانشگاه تهران بر عهده او نهاده شد.

برخی از اثار منوچهر ستوده : فرهنگ گیلکی، فرهنگ بهدینان، فرهنگ کرمانی، از آستارا تا استرآباد ( ده جلد) ، جغرافیایی تاریخی شمیران ( 2 جلد) و ...

Labels: ,

youssef.alikhani[at]yahoo[dot]Com
0 Comments:

Post a Comment