تادانه

ناشر و كاركنان آموت در نمايشگاه كتاب گروگان گرفته شدند
ناشر و كاركنان آموت در نمايشگاه كتاب گروگان گرفته در پي اعلام خبر كشته شدن بن لادن ، از سوي باراك اوباما ، يوسف علیخاني، مدير انتشارات آموت و همچنين كاركنان اين نشر در بيست و چهارمين نمايشگاه كتاب تهران طي يك عمليات تروريستي گروگان گرفته شدند ، ساعتي پس از اين عمليات تروريسيت گروه القاعده با انتشار ويدويي در يپوتيوپ مسئوليت اين عمليات تروريستي را بر عهد گرفت .

به گفته‌ي چند شاهد عيني حاضر در محل غرفه‌ي آموت ، تعدادي افراد ناشناس در حالي كه جوراب نازك زنانه روي صورت‌شان كشيده بودند از محوطه‌ي پشت مصلي محل برگزاري نمايشگاه كتاب تهرن يواشكي وارد سالن شبستان شدند و در حالي كه انگشت‌ اشاره و آن يكي انگشت را به شكل كلت كمري در آورده بودند ، رو به يوسف عليخاني گفتند از جات جم نخور سيبل با حال اگر نه مي‌فرستيمت به جهنم .

اين ناشر كه دست و پاش را گم كرده بود خطاب به يكي از همكارانش در غرفه گفت مي بخشيد دست و پام كو ؟ در همين فاصله تروريست‌ها اقدام به تير‌اندازي به سمت سقف مصلي كردند كه گويا يكي چند پرستو كه آن‌جا لانه كرده بودند جان دادند ، مسئولان يك درمانگاه وحوش در تهران گفت كه آن دو پرستو در دم جان باختند و متاسفانه تلاش هاي تيم پزشكي براي نجات آنها‌ راه به جايي نبرد .

در همين حال با اعلام اين خبر در رسانه‌هاي منطقه و غربي سخنگوي روابط عمومي دفتر انتشارات آثار باراك اوباما اين اقدام تروريستي را اقدامي عليه تمام ناشران جهان توصيف كرده و خواستار رسيدگي سريع به اين موضع شده است. او در پيامش از يوسف عليخاني به عنوان يكي از ناشران الموتي ياد كرده است كه بيشتر از همه‌ي الموتي ‌ها براي معرفي فرهنگ زادگاهش تلاش كرده است.

براساس گفته‌ي يكي از همكاران نشر آموت ، اين بنگاه انتشاراتي تصميم داشته است با ناشر آمريكايي كتاب‌هايي درباره‌ي بن‌لادن وارد گفت‌وگو و رايزني شده و امتياز انتشار كتاب هايي درباره‌ي‌ اين تروريست مطرح را خريده و به زبان فارسي منتشر كند اما از آن‌جايي كه القاعده خوش ندارد سهم آنها از قِبل چاپ اين آثار لحاظ نشود تصمي گرفتند در يك عمليات تروريستي پول كتاب‌هايي را كه هنوز ناشر نخورده است از نوك بيني‌اش بيرون بكشند !

همچنين يكي ديگر از شاهدان عيني طي تماس با نويسنده‌ي بلاگ مه توضيح داد كه تروريست‌ها مي خواستند يواشكي در بروند اما يكي از آنها بدجور شاش گرفته بود و همين مساله باعث شد كه با دخالت ساير ناشران فرد تروريست را در صف توالت خفتش كنند البته هنوز گزارش هاي رسمي مبني بر دستگيري تروريست‌ها نرسيده است.

از تعدا هم‌كاران گروگان گرفته شده‌ي نشر آموت خبر دقيقي در دست نيست اما برخي از آدم‌هايي كه همين‌جور الكي جلوي غرفه‌ي آموت ايستاده‌ بودند گفتند كه به نظر همه‌شان را برند ما پرسيدم همج‌شان چند نفر بودند گفتند خيلي نفر نمي‌دانيم . از زمان انتشار اين خبر تلفن همراه مدير اين انتشارات در دسترس نيست برخي مي‌گويند كه اين به مساله‌ي آنتن‌دهي مصلي ربط دارد اين ديگر ربطي به گروگان گيري اين‌ها ندارد الكي شلوغش نكن برو ته صف

همچنين دقايقي پيش خبرگزاري رويترز در گزارشي غرض‌ورزانه گفت كه به نظر مي رسد يوسف عليخاني خودش را يواشكي جايي پنهان كرده است تا باز هم در صدر رسانه‌هاي جهاني و منطقه‌اي باشد اين رسانه در مواضعي خصمانه او را فردي با سبيل‌هاي گنده توصيف كرده و خواستار كمي كوتاه تر شدن سيبلش شده است.وي همچنين علت اين اقدام توريستي القاعده را سيبل‌هاي يوسف عليخاني بيان كرده است !

در حالي كه الجزيره‌انگليسي اقدامات او بر عليه اعراب منطقه و انتشار كتابي درباره ي نام هاي درياي خزر را دليل اين اقدام معرفي كرده است اين رسانه گويا نمي‌داند كه دريايي خزر در شمال ايران است و آن خليج فارس است كه در جنوب است و وي هيچ كتابي درباره‌ي نام هاي خليج فارس در تاريخ منتشر نكرده است، اين سوتي الجزيره‌‌ي انگليسي سبب شد يكي از دربان‌هاي اين رسانه اخراج شود !

* به نقل از «مه» نوشته «حسن همایون»

Labels:

youssef.alikhani[at]yahoo[dot]Com
0 Comments:

Post a Comment