تادانه

اين روزها تا هر کی من را می بيند می گويد نکند تو به کوندليزا رايس، وزير امورخارجه آمريکا خيانت کردی؟می گويم به چند دليل نه. اول اينکه خانم رايس خيلي خوشكله و من زياد از دختراي قشنگ و خوشکل خوشم نمياد. دوم اينكه اون توی دانشکده سياسی درس می خووند و من توی دانشکده ادبيات و توی دانشکده ما اصلا دختر غير چادری را راه نمی دادن - البته بگذريم که اين روزها دانشکده ادبيات خودشو به دانشگاه آزاد و ... فروخته و همه جور جنسی حالا توی اين دانشکده پيدا می شه اما روزگار ما اين طور نبود - سوم اينکه من توی دانشگاه تهران درس خوندم و اون نمی دانم توی کدوم جهنم دره ای، آخر از همه هم اينکه بابا من اصلا قزوينی نيستم. من دوم ابتدايی رو هم خونده بودم که با سيمرغ ميلک، آمديم قزوين. من الموتی هستم.
بگذريم خيلی اين مقدمه طولانی شد اما شايد برای اون هايی که با موضوع آشنا نبودن زياد بد نبود چرا که اين روزها اينجا و اونجا درباره اين موضوع خبرهای زيادی می خوانيم. حتی کار به جايی کشيده که عرب ها هم ما رو دس انداختن. ۱ - ۲ - ۳ - ۴ ... اگه عربی نمی دونين لااقل بعضی کلمه ها رو که می شناسين مثل ايران، رايس، قزوين و عاطفی.
واقعا مسخره است هر زمانی يک جوری به قول اين آقايان روشنفکر که جديدا اصطلاح پوپوليستی را مد کرده اند،‌ يک چيزی برای عوام فريبی مردم بيچاره پيدا می کنن و بدتر از همه اين که اين دفعه نسل با آبرويی مثل قزوينی را هم هدف قرار دادن. باور کنين دست های پنهان دشمن در کاره. اين بنده خدای بوشهری يا اون خانم نماينده ای که مايل نيست نامش فاش بشه! دست گذاشتن به نبض تموم جک های خنده دار از نوع قزوينی! ... يه روز يه قزوينه می ره...
يک موضوعی که اين روزا خيلی درگيرم کرده بود وقتی اين خبر رو خوندم اين که اين وسط اين بيچاره قزوينی ها، مخصوصا خانواده اون پسره، اگه گندش دربياد که دروغ گفتن و پول گرفتن از ... اون وقت کيه رفع اتهام کنه از اين قزوينيا، اينا که يه عمره خودشون خدايی اش توی جايگاه متهم نشستن،‌ ولی نامرديه بخدا. ديگه اينکه تازه گيريم اين حاج خانم با يکی از اين دخو ها رفيق بوده باشه، گيريم هزار کار نامربوط هم باهاش کرده باشه،‌ اصلا هم حواسش نبوده باشه که بابا توی زير اين آسمان خيلی زود آدما به جايی می رسن و همای سعادت رو شونه شون می نشينه ،‌ فکر نکرده بوده که يارو وزير مزيری می شه و بده و تموم بلايی که اون زير سرش اومده ... الله اکبر! تازه اين ها هم که درست باشه بايد قزوينيا اذيت بشن توی روابط خارجی با آمريکا نه همه ايرانی يا. نمی دانم چی بگم! يه چی ديگه اين که راستی هيچ کدوم تون فک کردين اسم کوندليزا رايس وقتی مخفف می شه چی می شه،‌ مثلا به محمد می گيم ممد،‌ يا به مهدی می گيم ميتی، به کوندليزا چی می گن... من که گمان می کنم سه حرف اول اسمش مخفف می مونه و ... باور کنين اين موضوع سر دراز داره ... ديديد که من مشتی آوردم براتون نمونه خروار.
نکته آخر هم اين که هنوز مرکب خبرهايی درباره يوشکا فيشر،‌ وزير امورخارجه آلمان در يک سال و چند ماه قبل خشک نشده که اين جماعت داشتن بی آبروش می کردن به خيال خام که مردم باور می کنن. می گفتن چون دوست دختر ايرانی يوشکا فيشر مخالف ج.ا.ا است اون با ما بد برخورد می کنه. جل الخالق!
راستی يادم رفت بنويسم که خيلی هم زور می زدن با اين بهانه که زن محمد البرادعی، رييس آژانس بين المللی انرژی اتمی، ايرانی است اونو به گند بکشن و مثلا بخرنش اما بعد خبر اومد که اين هم از همان صيغه پوپوليست بازی هاست. خدا بکشه اين روشنفکرا رو که چه اصطلاحات بدی می اندازن توی دهن آدما. من يه جورم می شه وقتی اين کلمه رو تلفظ می کنم. باور کنين از زاويه قزوينی نمی گم اما به هر حال...
خودم هم خنده ام گرفته که اين مطلب چيه می نويسی پسر، اما گفتم برای رفع سلامتی بد نبايد باشه. ارادتمند
در ضمن قابل توجه اونايی که گفتن من نيما يوشيج رو تات کردم. دوستان عزيزم، اشتباهی اتفاق افتاده چون من اون مطلب رو با ذکر منبع از کتاب مجموعه کامل اشعار نيما يوشيج به کوشش سيروس طاهباز انتخاب کرده و آورده بودم در وبلاگم، بی هيچ کم و کاستي. يا حق!
youssef.alikhani[at]yahoo[dot]Com
0 Comments:

Post a Comment