تادانه

بی‌توجهی مردم به شنگول‌بازی‌های محافل ادبی!
نیمه ناتمام 
چاپ اول رمان «نیمه ناتمام» نوشته «نسرین قربانی» برکت شد و به امید خدا چاپ دومش به نمایشگاه کتاب می‌رسد.
این سال‌های کتاب‌فروشی، خیلی چیزها بهم آموخته است و شاید برای همین است که یکی دو سال گذشته، کمتر به محافل ادبی توجهی می‌کنم.
دیروز داشتم فکر می‌کردم چه چیزی باعث می‌شود کتاب خوبی مثل «نیمه ناتمام» وقتی منتشر می‌شود، در برابرش سکوت می‌کنند. آیا از نویسنده‌اش بدشان می‌آید؟ از ناشرش بدشان می‌آید؟ اصلا این‌ها کتاب را دیده یا خوانده‌اند؟
جالب اینکه با وجود بی‌توجهی این محافل، مردم بی‌توجه به شنگول‌بازی‌های این جماعت، کتاب‌هایی را می‌خرند و می‌خوانند که دوستش داشته باشند و یکی از این کتاب‌ها «نیمه ناتمام» نسرین قربانی بوده است.
این کتاب درست در نمایشگاه اردبیل (شهریور 91) رونمایی شد. با افتخار تمام این کتاب را پیشنهاد می‌کردم و همچنان گمانم این است که یکی از بهترین‌های پارسال بوده این رمان.
و عجیب اینکه از شهریور پارسال تا حالا که فروردین 92 هست، جدا از معرفی در خبرگزاری‌های ایبنا و مهر، گفتگوی کوتاه روزنامه هفت‌صبح و نقد کوتاهی در روزنامه جوان، نقدنوشته‌ای در یکی از سایت‌های ادبی، تمام توجه آقایان و خانمان داستان‌خوان جدی این مملکت بوده به یک کتاب جدی!
و امروز وقتی یادداشت آقای سلیمی را بر رمان «نیمه ناتمام» خواندم، خنده‌ام گرفت که چاپ اول رمانی برکت شده و چاپ دومش به زودی می‌رسد و آن‌وقت این‌ها بوق می‌زنند که «ادبیات جدی و خوب (که هم ادبیات باشد و هم مردم بخوانند) نداریم!»

Labels:

youssef.alikhani[at]yahoo[dot]Com