تادانه

هشت ماه انتظار برای مجوز «پریباد»
محمد علی علومی گفت: در شرایطی که باید ماه‌ها برای انتشار یک اثر منتظر ماند به نظرم نمی‌توان کار مهم و اساسی در زمینه ادبیات انجام داد.

محمد علی علومی در گفتگو با خبرنگار مهر با گلایه از معطلی هشت‌ماهه تازه‌ترین رمانش با نام «پریباد» برای دریافت مجوز گفت: فکر نمی‌کنم چیز مهم و اساسی بتوان در این شرایط نوشت. از سویی من نویسنده‌ام و کارم نوشتن است و نمی‌توانم ننویسم ولی دیگر انگیزه‌ای برای نوشتن ندارم چون فکرمی‌کنم با بحران انتشار روبرو می‌شود.

علومی که رمان «پریباد» را نتیجه دو دهه کار فشرده خود در زمینه فرهنگ مردم می‌داند، ادامه داد: با این وضعیت فعلا ترجیح می‌دهم به مقاله نویسی بپردازم که البته این کار را در حال حاضر برای نشریات محلی استان کرمان انجام می‌دهم.

داستان ر‌مان «پریباد» به موضوع آداب و رسوم و جشن‌های ایرانی به ویژه مراسم تعزیه‌خوانی می‌پردازد و سعی دارد به نوعی شباهت‌های فرهنگی میان اقوام ایرانی را در خود به نمایش بگذارد.

نشر آموت، زمستان 89 رمان «سوگ مغان» را از محمدعلی علومی روانه بازار نشر کرد و در حال حاضر رمان «خانه کوچک» را از این نویسنده در چاپخانه دارد. رمان «پریباد» نیز پس از اخذ مجوز به وسیله نشر آموت منتشر می شود.

Labels:

youssef.alikhani[at]yahoo[dot]Com
0 Comments:

Post a Comment