تادانه

به زودی در نشر آموت ...
خبرآنلاین- «خانه کوچک» محمدعلی علومی، «آفتاب درخشان» نوشته نورما کلین، «در جستجوی خوشبختی» نوشته بیل برایسیون و «از زبان بزرگان» نوشته محسن تیموری از تازه های نشر آموت در حوزه داستان و رمان است که به زودی روانه بازار کتاب می‌شود.
یوسف علیخانی، مدیر نشر «آموت» با اشاره به انتشار اثری از محمدعلی علومی با عنوان «خانه کوچک» درباره این کتاب به خبرآنلاین گفت: «این کتاب در دسته ادبیات «پاپ» یا عامه پسند می گنجد و خود نویسنده هم نسبت به بیان این موضوع اکراهی ندارد. در این رمان عشق و نیات پاک انسانی، ناجی ناملایمات زندگی است. این رمان حدود 380 صفحه است و به زودی توزیع می‌شود.»
بر اساس این گزارش، در این کتاب علاوه بر تمرکز بر تجربه‌های زندگی اغلب آدم‌ها، دیدگاه‌های هستی‌شناسی در لایه‌های معنایی اثر از سوی قهرمانان طرح شده است و در نهایت آنچه مخاطب را هدایت می‌کند و نقش نجات دهنده را در مواجهه با ناکامی‌ها و ناملایمات دارد، عشق و نیات پاک عاشقانه میان شخصیت‌های داستانی است.
وی ادامه داد: «رمان دیگری نیز از محمدعلی علومی با عنوان «پریباد» در اختیار این انتشارات قرار گرفته که از اسفند 89 برای دریافت مجوز به اداره کتاب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ارسال شده اما همچنان در انتظار مجوز به سر می‌برد. این رمان 520 صفحه ای تاریخ ایران را با استفاده از فضای اسطوره ای بازگو می‌کند که به اعتقاد من این رمان یکی از 20 رمان های برتر ادبیات معاصر ایران است.»
مدیر نشر آموت در خصوص تازه ترین آثار این انتشارات نیز به خبرنگار ما گفت: «رمان «آفتاب درخشان» نوشته نورما کلین با ترجمه اشرف منظوری هم‌اکنون در حال طی کردن مراحل اداری انتشار است. از این رمان براساس نوشته پشت جلد آن 5 میلیون نسخه فروش رفته و سریال تلویزیونی و فیلم سینمایی نیز با استناد به آن تولید شده است. این کتاب برای اولین بار در ایران ترجمه و منتشر می‌شود.»
علیخانی ادامه داد: «رمان «در جستجوی خوشبختی» نوشته بیل برایسون با ترجمه علی ایثاری‌کسمایی از دیگر کتب این انتشارات است که مراحل اداری چاپ را سپری می‌کند. این کتاب 540 صفحه‌ای نگاهی ویژه به تاریخ دارد. نویسنده در این کتاب همه اتفاقات تاریخ را به خانه ربط می‌دهد و از منظری آنها را روایت و بازگو کرده که برای خواننده جذاب و خواندنی شده است.»
علیخانی کتاب «از زبان بزرگان» نوشته محسن تیموری که شامل گزیده جملات شخصیت های مذهبی و چهره های تاریخی ایران و شخصیت های معروف جهان می شود و «زیبای هلیل»‌ نوشته منصور علیمرادی را از دیگر آثار نشر آموت برشمرد که به زودی وارد بازار نشر می‌شوند.
در مجموعه داستان «زیبای هلیل» هفت داستان کوتاه گنجانده شده که همه آنها در موضوع مستقل اند، ولی در مجموع با نگاه به موضوعات بومی و نحوه زندگی و آداب و رسوم مردم بخشی از مناطق جنوب کرمان خلق شده‌اند. «برگه امتحانی»، «سرزمین مادری» ‌و «آهو» نام برخی از داستان‌های این کتابند.
مدیر نشر آموت افزود: «چاپ سوم رمان «ایراندخت» نوشته بهنام ناصح و چاپ دوم کتاب «کتاب نیست» علیرضا روشن نیز به زودی منتشر می‌شود.
رمان «ایراندخت» در آیین پایانی شانزدهمین جایزه کتاب فصل، نامزد نهایی بخش ادبیات این جایزه شد، حکایت دختری به نام ایراندخت است که دل به جوانی به نام روزبه بسته است. ایراندخت در سودای روزبه و روزبه در پی یافتن حقیقت هر کدام ماجراهایی را پشت سر می‌گذارند که منجر به تکامل روحی آنها می‌شود. «ایراندخت» داستانی عاشقانه است که ماجرای آن در اواخر دوران ساسانی می‌گذرد. نویسنده در این اثر رمانی تاریخی را با شیوه‌ای از مؤلفه‌های تعلیق و گره‌افکنی درام به داستانی مدرن و امروزی نزدیک می‌کند

Labels:

youssef.alikhani[at]yahoo[dot]Com
0 Comments:

Post a Comment