تادانه

یک یادداشت؛ یک دوستی تازه
بعدازظهر پنجشنبه «فاطمه سرمشقی» نشسته بود و «سپینود ناجیان» و «آراز ایلخچویی». سپینود داشت از «معجون عشق» می گفت و اینکه «ماهزاده امیری» که کمتر از «جویس» را بنده نیست، از معجون خوشش اومده و قهقهه ها سر داده است.
همین وقت بود که اس ام اسی آمد از «رضیه انصاری» که: «عشق فروش ها: درباره معجون عشق. رادیو زمانه. دیدی؟»
زنگ زدم که نه. چیه؟
- چندان موافق نیستم. می خواهم خودم درباره این کتاب بنویسم.
بعد هم گفت همان کلمات مهربانی را که قبلا هم درباره «معجون عشق» گفته بود.

کامپیوتر راه نداده ام به دفتر؛ از تیر پارسال تاکنون (که تردید ندارم مخل آسایش و آرامش است). همه رفتند و پنجشنبه هم به شب رسید و رسیدم خانه.
اعتراف کنم با ترس و لرز ، رادیو زمانه را باز کردم که ببینم چی نوشته. به یکی از دوستان هم زنگ زدم که «مهدی رستم پور» می شناسی؟
گفت «نه».

نقد مفصل مهدی رستم پور بر معجون عشق را خواندم. عجیب برایم عجیب بود. همان وقت بازنشرش دادم در سایت آموت.
بعد نوشتم برای «حسین نوش آذر» عزیز که آیا این مهدی رستم پور نام مستعار کسی است؟ آیا می توان از او تشکر کرد.
صبح امروز جوابی دریافت کردم و آدرس ایمیل این دوست را. برایش نوشتم کوتاه که مهربانی کرده کتاب را دقیق خوانده است.

و حالا ایمیلش آمده است:

سلام یوسف خان نازنین و گرامی.
خیلی خوشحالم که یادداشت ناچیز من را پسندیده اید، و خوشحال تر برای آشنایی با جنابعالی. متاسفانه من دو سالی هست که دیگر ایران نیستم. نکته جالب این که کتاب شما را در بخش فارسی یک کتابخانه محلی در حومه کپنهاگ دیدم. برایم خیلی جالب بود که کتاب های انتشاراتی شما در کوتاه مدت به اروپا هم رسیده اند. اگر در کتابخانه های مرکزی کپنهاگ می دیدم جای تعجب نداشت. زیرا آثار فارسی فراوانی دارند. اما این کتابخانه های محلی، بخش فارسی فعالی ندارند و عموماً خیلی دیر آپ دیت می شوند. یا این که فقط از ناشران فارسی زبان در سوئد و آلمان کتاب می گیرند.
یوسف خان مدت هاست شما در فیس بوک در فرندلیست من هستید. جدا از این موضوع، دوستان مشترک زیادی در ایران داریم. از جمله قاسم کشکولی و امیرحسین خورشیدفر عزیز. و نکته آخر این که من اصالتاً اهل مراغه هستم و همزبانیم.
دعوت چایی به قوت خودش باقی بماند تا روزی که برگردم ایران. یا روزی که مسیر شما از این حوالی باشد.
مخلص شما
مهدی رستم پور
youssef.alikhani[at]yahoo[dot]Com
0 Comments:

Post a Comment