تادانه

نگين الموت | مجموعه عکس


مجموعه عكس‌هاي محمد علي حضرتي‌ شاعر، پژهشگر و عكاس قزويني در قالب كتابي با عنوان «نگين الموت» منتشر شد.
به گزارش فارس، مجموعه 272 عكس محمدعلي حضرتي، شاعر، پژوهشگر و عكاس قزويني، درباره چشم‌اندازهاي درياچه اوان در قالب كتابي نفيس به نام «نگين الموت» منتشر شد. اين كتاب كه در 164 صفحه در قطع رحلي بزرگ و روي كاغذ گلاسه 200 گرمي چاپ شده، چهار فصل زيباي درياچه اوان را با نگاهي شاعرانه به تصوير كشيده و با زيرنويس‌هايي از شاعراني همچون اخوان ثالث، فروغ فرخزاد، قيصر امين‌پور، شفيعي كدكني، ابتهاج، سلمان هراتي، بيژن نجدي، شاملو و واعظ قزويني آراسته است.
عكس‌هايي از حيات وحش و زندگي گياهي و جانوري حوضه آبريز اوان، محصولات كشاورزي، خانه و معمار، صنايع دستي، كار و سرگرمي، آداب و رسوم به همراه پرتره‌هايي از گروه‌هاي مختلف سني زنان و مردان آن سامان، تصاوير ديگر كتاب را تشكيل مي‌دهند. نگين الموت با دو مقدمه يك معرفي علمي و يك نوشتة حسي و شاعرانه در هفت فصل و به زبان‌هاي فارسي و انگليسي منتشر شده و در كتابفروشي‌ها و لابراتوارهاي معتبر عكس استان قزوين در دسترس علاقمندان است.
چاپ سوم برگزيده شعرهاي حضرتي نيز با عنوان «با چشم‌هاي باز خواب مي‌بينم» در نمايشگاه كتاب قزوين عرضه شده و توانست نخستين مجموعه شعر يك شاعر قزويني باشد كه در كمتر از يك سال به سومين چاپ مي‌رسد.
نگين الموت نيز نخستين كتاب مستقل عكس‌هاي جاذبه‌هاي گردشگري استان است كه توسط يك عكاس قزويني تهيه و منتشر شده است.

Labels: ,

youssef.alikhani[at]yahoo[dot]Com
0 Comments:

Post a Comment