تادانه

گفتگوی دنیای اقتصاد با نرگس جورابچیان
مهتاب کامرانی (روزنامه دنیای اقتصاد): «به وقت بهشت» رمانی است که در ماه اول انتشار خود در فهرست کتاب های پرفروش قرار گرفت و به گزارش بسیاری از کتابفروشی ها و روزنامه ها، خبر از ظهور نویسنده ای داد که با چاپ اولین رمان خود، نوید آمدن ِ نویسنده ای با آتیه را به خوانندگانش داد.
خوانندگان رمان «به وقت بهشت» نوشته «نرگس جورابچیان» سه دسته هستند؛ دسته ای که از خوانندگان حرفه ای رمان هستند و اصطلاحا عاشق رمان های عامه پسند و پرفروش اند. دسته دوم کسانی هستند که جدا از علاقه به پیگیری رمان های روان و عامه پسند، دغدغه های دیگری دارند و از رمان انتظارات بیشتری دارند. دسته سوم، خوانندگان حرفه ای رمان هایی هستند که دغدغه زبان و فرم و تکنیک دارند. از این گروه به عنوان خوانندگان کتاب های روشنفکری یاد می شود.
آنچه تاکنون درباره رمان «به وقت بهشت» گفته و نوشته شده، نشان از بحث جدی سه گروه خوانندگان یاد شده دارد. عده ای این اثر را اثری در ادامه آثار کسانی مثل «ر. اعتمادی» ، «فهیمه رحیمی»، «نازی صفوی»، «شهره وکیلی» ، «پرینوش صنیعی» و «حسن کریم پور» می دانند. عده ای، به وقت بهشت را اثری مثل آثار «زویا پیرزاد»، «بلقیس سلیمانی» و «فریبا وفی» می بینند.
با همه این حرف ها رمان «به وقت بهشت» نوشته «نرگس جورابچیان» پس از سال ها بحث ها درباره کتاب را دوباره رونق بخشیده است.
برای خواندن گفتگوی روزنامه «دنیای اقتصاد» با نرگس جورابچیان اینجا را کلیک کنید.

Labels:

youssef.alikhani[at]yahoo[dot]Com
0 Comments:

Post a Comment