تادانه

مجموعه داستان «بهناز علي‌پور‌» مجوز گرفت
پرداختن به موضوعات اسطوره‌اي از ذهن و زبان زن امروزي و توجه به وجوه دروني موضوعات اجتماعي، روانشناسي و فلسفي در داستان، از ويژگي‌هاي داستان‌هاي بهناز علي‌پور‌ گسكري در مجموعه داستان «بماند» است. اين كتاب كه به تازگي مجوز انتشار دريافت كرده، تا پايان تابستان توسط نشر «چشمه» به چاپ مي‌رسد.

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، علي‌پور درباره «بماند»، مجموعه داستان جديدش توضيح داد: در «بماند»، تكنيك‌ها و منظر روايت‌ها متفاوت است و راوي اغلب داستان‌ها زنان هستند. البته در دو داستان هم داستان از زبان يك مرد روايت مي‌شود.

وي افزود: برخي از داستان‌ها اسطوره‌اي هستند كه از ذهن و زبان زنان روايت مي‌شوند. در حالي كه چند داستان تجربي هم در اين مجموعه آمده است.

اين داستان‌نويس اضافه كرد: در دو داستان از اين مجموعه سعي داشتم تجربه‌هاي جديدي در نوع روايت داشته باشم. خلق موقعيت‌هاي داستاني با دروني كردن موضوعات اجتماعي، رواني و فلسفي و روانشناسي نيز از ديگر اختصاصات اين مجموعه به شمار مي‌روند.

«مرده‌ها دروغ نمي‌گويند»، «بادهايي كه از هندو‌كش مي‌وزيد»، «حاشيه‌نشين» و «انتخاب شيطان»، از جمله داستان‌هاي اين مجموعه‌اند.

«بماند» از 9 داستان تشكيل شده و حدود 110 صفحه است.

«بگذريم»، نام مجموعه داستان پيشين اين نويسنده است كه در سال 84 از سوي نشر «چشمه» منتشر شد و جوايز ادبي مهرگان، يلدا و پروين اعتصامي را نيز به خود اختصاص داد.

Labels:

youssef.alikhani[at]yahoo[dot]Com
0 Comments:

Post a Comment