تادانه

انتشار دو رمان تازه نوجوان از فریبا کلهر
دو رمان تازه از فریبا کلهر با عنوان «جزیره افسونگران» و «سنجاقکی نشسته بر کف استخر» منتشر شد.
به گزارش خبرنگار مهر، در آستانه نمایشگاه بین‌المللی کتاب دو رمان تازه از فریبا کلهر با عنوان «جزیره افسونگران» و «سنجاقکی نشسته بر کف استخر» از سوی نشر فریبا (با همکای نشر آموت) منتشر شد.
دو رمان فریبا کلهر 
رمان «جزیره افسونگران» اثری است درباره دانایی و شجاعت. این کتاب از شجاعت می‌گوید اما قبل از ‌آن از دانایی ستایش می‌کند. نویسنده در این رمان بر این باور است که شجاعت بدون دانایی به بی راهه می رود و خطرآفرین می شود ‌و دانایی بدون شجاعت انسان را به موجودی محتاط و گوشه گیر و بیثمر تبدیل میکند. ‌
کلهر در رمانش نوجوانان را به دنیایی فانتزی می‌برد و با شخصیت اصلی داستان که دختری به ‌اسم داناک است همراه می شود تا مسیر دانایی و دانا شدن را به نوجوانان نشان بدهد. در این رمان ‌بسیاری از نام ها، اتفاقات، مکان ها، موجودات و...از اسطوره های ایران باستان گرفته شده است.
رمان «جزیره‌ افسونگران» نوشته‌ی «فریبا کلهر» در ۱۸۴ صفحه و به قیمت ۱۱۰۰۰ تومان منتشر شده است.
دو رمان فریبا کلهر 
کلهر در رمان دیگر خود با عنوان «سنجاقکی نشسته بر کف استخر» داستانی زندگی شیخ شهاب الدین سهروردی در کودکی و نوجوانی روایت شده است.
او در رمانش شرح شیفتگی پسری از دهکده سهرورد به تفکر و قصه و خیال را روایت می‌کند. کسی که در نوجوانی راهی ‌اصفهان شد و پای درس استادان بسیاری نشست و سرانجام مکتب فلسفی اشراق را به وجود آورد.  
با اینکه درك افكار فلسفى شيخ نياز به سال‌ها مطالعه و تحقيق دارد. در جاى جاى اين داستان بلند، قطره‌اى از ‌درياى عقايد شيخ به زبان ساده آورده شده است.
این کتاب نیز در ۱۴۴  صفحه و به قیمت ۸۵۰۰‌ منتشر شده است.
از مجموعه رمان های نوجوان نوشته فریبا کلهر، پیش از این آثاری چون ‌ولادیمیر می‌گوید، شهر یخ‌های خیلی یخ،  دختر نفرین‌شده، پسران گل، قصه‌های یک‌دقیقه‌ای و ‌سی سا سیاوش. منتشر شده است.

Labels:

youssef.alikhani[at]yahoo[dot]Com
0 Comments:

Post a Comment