تادانه

تجدید چاپ 5 کتاب خارجی آموت
همسر ببر 
کتاب‌های «همسر ببر» اثر تئا آبرت با ترجمه علی قانع، «پیش از آنکه بخوابم» نوشته اس.جی. واتسون با ترجمه شقایق قندهاری، «رز گمشده» به قلم سردار ازکان با ترجمه بهروز دیجوریان، «یک جفت چکمه برای هزارپا» اثر فرانتس هولر با ترجمه علی عبداللهی و «شازده کوچولو» اثر اگزوپری با ترجمه زهرا تیرانی، از تازه‌های تجدید چاپی نشر آموت هستند.
به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) رمان «همسر ببر» که چاپ دوم آن از سوی نشر آموت منتشر می‌شود،‌ درباره «ناتالیا»، پزشک جوانی در بالکان است که پس از مرگ پدربزرگش، وارد ماجراهایی می‌شود که سراسر جادوست. او در این جست‌وجوها به نسخه قدیمی «کتاب جنگل»‌ می‌رسد که همیشه همراه پدربزرگش بود و طی‌ سال‌های گذشته، بارها داستان‌هایش را برایش خوانده بود؛ داستان مرد فناناپذیر و داستان‌های دیگر. در بین همه آن‌ها، داستانی به نام «افسانه ببر» دیده می‌شود که پدربزرگ ناتالیا هرگز برایش تعریف نکرده‌بود.
چاپ دوم این کتاب در 360 صفحه و بهای 15 هزار تومان منتشر می‌شود.
پیش از آنکه بخوابم 
«پیش از آنکه بخوابم» هم که نخستین رمان اس. جی. واتسون، نویسنده انگلیسی به شمار می‌آید،‌ داستان زنی به نام «کریستین» است که در دهه چهارم زندگی‌اش بر اثر سانحه‌ای وحشتناک حافظه‌اش را از دست داده است. او دیگر نمی‌تواند اجزای زندگی روزمره، افراد حاضر در زندگی‌اش، خاطرات گذشته و هویت خود را به هم ربط بدهد و بفهمد در چه مرحله‌ای از زندگی‌اش قرار دارد. در واقع کریستین هر بار که می‌خوابد و خوابش اندکی عمیق می‌شود، حافظه اش به کلی پاک می‌شود و این اتفاق ناگوار بخشی از تجربه روزانه‌اش است.
چاپ سوم «پيش از آن‌كه بخوابم» در 470 صفحه، با شمارگان هزار و 100 نسخه و قيمت 21 هزار و 500 تومان منتشر می‌شود.
رز گمشده 
«رز گمشده‌« هم نخستین رمان سردار ازکان، نویسنده ترک‌تبار است. اين كتاب رمانی درباره خودیابی است و از سال 2009 كه براي نخستين بار در استانبول به چاپ رسيده، تاكنون به 39 زبان دنيا در 50 كشور ترجمه شده است. به گفته برخي منتقدان، خلاقيت نويسنده در گره‌افكني‌هاي اين رمان تحسين‌برانگيز است.
چاپ پنجم این کتاب در 224 صفحه و بهای 10 هزار و 500 تومان منتشر شده می‌شود.
يك جفت چكمه براي هزارپا 
«یک جفت چکمه برای هزارپا» عنوان مجموعه داستانک‌های طنز «فرانتس هولر» است. «هزارپای بخت‌برگشته» ، «حکایت اشباح»، «کرم‌خاکی‌های ناهمگون»، «روغن سبیل» و «جیغی در شب» عنوان برخی از داستان‌های این کتابند.
چاپ دوم «یک جفت چکمه برای هزارپا» در 126 صفحه و بهای 6 هزار و 500 تومان منتشر می‌شود.
شازده كوچولو 
داستان بلند «شازده کوچولو» اثر بی‌بدیل آنتوان دوسنت اگزوپری، نویسنده نام‌آشنای فرانسه و تاریخ ادبیات کودک و نوجوان است. این داستان، درباره پسری است که در سیاره‌ای بسیار کوچک زندگی می‌کند و آرزوی مسافرت به کره زمین را دارد. او بالاخره به آرزویش دست می‌یابد و در مسافرتش به زمین در صحرایی فرود می آید و با یک خلبان روبرو می‌شود.
«هرست ریپرت» خلبان نیروی هوایی آلمان که در جریان جنگ جهانی اول، هواپیمای اگزوپری را در آفریقا سرنگون کرده بود، پس از اینکه فهمید سرنشین آن هواپیما اگزوپری بوده به شدت گریه کرد و گفت کتاب مورد علاقه‌اش «شازده کوچولو» است و او باعث مرگ نویسنده مورد‌علاقه‌اش شده است!
چاپ دوم داستان بلند «شازده کوچولو» باترجمه زهرا تیرانی نیز در  112 صفحه و بهای 6 هزار تومان منتشر می‌شود.

Labels: , , , ,

youssef.alikhani[at]yahoo[dot]Com
0 Comments:

Post a Comment