تادانه

نمايشگاه كتاب سيستان و بلوچستان (زاهدان) از شنبه 26 بهمن آغاز مي‌شود
http://parsinews.ir/media/fc05078ebd2a5f0649eda5d254d62447.jpg 
اسكان و خوراك و رفت و برگشت ناشران در نمايشگاه‌هاي استاني به عهده ناشران و غرفه‌داران است و اصلي‌ترين دغدغه‌ همه دوستان وقتي به شهري مي‌رسند پيدا كردن يك سرپناه است. خوشبختانه بعد از چند نمايشگاه، اغلب گروه مي‌شوند و با هم اتاق يا سوئيت و مهمانپذير مي‌گيرند و خودشان پخت و پز مي‌كنند يا از غذاخوري‌هاي شهر استفاده مي‌كنند. پذيرش ناشران در نمايشگاه سيستان بلوچستان (زاهدان) اندك است و براي همين دو سوم ناشراني كه در اغلب شهرها حضور دارند از قافله جا مي‌مانند. اين‌بار متاسفانه از گروهي كه هميشه با آن‌ها هم‌خوراك و هم‌جا مي‌شدم، هيچ‌كدام پذيرش نشده‌اند. از چند روز پيش مانده بودم جا از كجا پيدا كنم؛ آن هم در زاهدان كه اولين بار است به آنجا مي‌روم.
به غير كرمان كه به لطف "مجتبا احمدي" شاعر و "سيدمحسن بني‌فاطمه" و دوستان كرماني كه در دو سال گذشته، جايي براي استراحت داشته‌ام، بقيه شهرها يا در مهمان‌پذيرها بوده‌ام يا در همان جاهايي كه گروهي كرايه مي‌كرديم براي هفت يا هشت‌ شب اقامت‌مان از آغاز تا پايان نمايشگاه.
حالا دوست خوب داستان‌نويس سيستان بلوچستاني، آقاي "ناصر نخزري‌مقدم" زنگ زد و گفت جا برايتان فراهم شده و از فردا مهمان داستان‌نويسان زاهداني هستيد؛ رسم مهمان‌نوازي و شكر لله.
نشر آموت از ناصر نخزري‌مقدم، دو سال قبل رماني فرستاد ارشاد براي گرفتن مجوز به اسم "مردآزما" كه سه بار غيرمجاز شد و نامه‌هايمان به جايي نرسيد. به تازگي هم رمان "تقاص برادري" او در مراحل فني نشر است. از ناصر نخزري‌مقدم داستان‌هاي زيادي در صفحات داستان روزنامه فرهيختگان منتشر شده است و تنها يك‌بار در دفتر آموت زيارتش كردم؛ وقتي براي عقد قرارداد آمده بود تهران.
همه اين‌ها را نوشتم كه «من لم یشکر المخلوق لم یشکر الخالق».
فردا جمعه 25 بهمن 92 در نمايشگاه زاهدان غرفه‌آرايي داريم و از صبح شنبه، نمايشگاه كتاب سيستان و بلوچستان به مدت يك‌هفته برگزار مي‌شود.
youssef.alikhani[at]yahoo[dot]Com