تادانه

پرفروش‌ترین‌های مرداد 1392
مدیر نشر «آموت» در گفتگو با خبرآنلاین، لیست پرفروش ترین‌های خود را در مردادماه اعلام کرد که بر این اساس رمان‌های ایرانی این ناشر تخصصی ادبیات ایران و جهان بیشترین سهم علاقمندی‌های مخاطب را به خود اختصاص داده است. رمان‌های ترجمه این ناشر نیز در ماه مرداد با استقبال خوبی مواجه شده است.
1: شوهر عزیز من/ رمان/ فریبا کلهر/ چاپ چهارم
2: عاشقانه/ رمان/ فریبا کلهر/ چاپ دوم
3: خدمتکار و پروفسور/ یوکو اوگاوا/ مترجم:‌ کیهان بهمنی/ چاپ دوم
4: دیلمون پارسی- دیلمون پالوی/ عبدالرحمان عمادی
5: زن ، غذا و خدا/ جنین راس/ مترجم: آراز ایلخچویی/ چاپ دوم
6: نسکافه با عطر کاهگل/ رمان/ م. آرام/ چاپ دوم
7: رز گمشده/ سردار ازکان/ مترجم: بهروز دیجوریان/ چاپ چهارم
8: خانه/ مریلین رابینسون/ مترجم: مرجان محمدی
9: پروژه شادی/ گریجن رابین/ مترجم: آرتمیس مسعودی
10: به وقت بهشت/ رمان/ نرگس جورابچیان/ چاپ چهارم
11: داستان‌های کوتاه فلانری اوکانر/ مترجم: آذر عالی‌پور
12: ایراندخت/ رمان/ بهنام ناصح/ چاپ پنجم
http://aamout.persiangig.com/image/bestsells/9205-bestseller.gif 
به گزارش خبرنگار ما، «عاشقانه» رمانی است که به گفته کلهر تنها و تنها فقط به عشق می‌پردازد که بدون نگاه عامه‌پسند است. به گفته او در این رمان عشق خاص مردی به دختری روایت می‌شود و رابطه‌ ویژه‌ای رقم می‌خورد، در این روایت نه عشق را آن‌چنان آسمانی کرده‌ام و نه آن را بسیار زمینی و دم دستی؛ بلکه سعی کرده‌ام موقعیتی میان این دو تلقی از عشق را در رمان رقم بزنم. در این رمان سه زن در زندگی مرد داستان حضور دارند و هر کدام از این زن‌ها چهره‌ای از شخصیت زن را در زندگی مرد نمایندگی می‌کنند؛ یکی چهره‌ی مادر، دیگری چهره‌ی همسر و یکی دیگر در نقش عشق مرد هستند. خیلی وقت‌ها پیش می‌آید هر سه وجه از وجوه یادشده در یک زن جمع می‌شوند و گاهی وقت‌ها هم هست که این‌گونه نیست.
در معرفی رمان «عاشقانه» عنوان شده است: این رمان یک فصل از همه‌ عاشقانه‌هایی است که اتفاق می‌افتند، اما اتفاقی نیستند. عاشقانه‌ای که از همان اولش می‌دانی یک نیمه‌اش تا ابد باید به دنبال نیمه‌ دیگرش بگردد و انتظار بکشد. نیمه‌ی پنهان از قضا همان نیمه‌ خاموشی است که این‌جا روایت می‌شود و خودش را توی سکوت جا می‌گذارد. همه چیز را تعریف می‌کند و با این تعریف خودش را مرور می‌کند. فرصتی به آنی و نفسی که می‌گویند دم مرگ هست و برای همه کافی است. این رمان قصه‌ مردی است عاشق که به طور هم‌زمان گرفتار کابوسی شده که سه زن برایش ساخته‌اند؛ همسر سابقش و دختری که او را می‌خواهد و دختری که تحسین، عاشقش شده. نویسنده‌ای برابر فرشته‌ مرگ قصه‌اش را می‌گوید تا شهرزادی باشد که مهلت می‌جوید. اما مگر نه این‌که بارها و بارها تأکید می‌کند که تو آگاهی و همه چیز را می‌دانی و چیزی به ساحت تو ناپیدا نیست؟!
همچنین فریبا کلهر درباره «شوهر عزیز من» گفته است: در رمان «شوهر عزیز من» گره خوردن زندگی اجتماعی با زندگی عاطفی را می‌بینیم و ماجرای آن در 10 سال اول انقلاب، یعنی سال‌های 50 تا 60 روایت می‌شود. در کتاب «پایان یک مرد» به رویدادهای سال‌‌های 1370 و 1376 پرداختم،‌ در «شروع یک زن» نیز فضایی از دهه‌ 60 را ترسیم کرده بودم که تا روزهای اخیر به‌گونه‌ای دنبال شده است. در «شوهر عزیز من» موضوعاتی مانند ازدواج‌های آن زمان یا مسائل جنگ مانند چگونگی جبهه رفتن‌ها و یا سوءاستفاده‌های اجتماعی برخی‌ها در پست خود و در نهایت تأثیر کلی برخی رویدادها بر روابط و مناسبات انسانی در قالب قصه آمده است.
بنابراین گزارش، رمان «خدمتکار و پروفسور» در ژاپن با استقبال فراوان مخاطبان روبه‌رو شد؛ به گونه‌ای که در یک ماه، یک میلیون نسخه از آن به فروش رفت. این رمان پرفروش داستان خواندنی است از یک رابطه آرام و صمیمی میان یک ریاضیدان و خدمتکارش؛ ریاضیدانی که 17 سال پیش در حادثه رانندگی دچار آسیب مغزی شده و این آسیب شرایط روحی و روانی عجیبی برای او به وجود آورده است. او قادر نیست هیچ چیز جدید را به خاطر بیاورد و حافظه‌اش فقط 80 دقیقه دوام دارد.
پل استر، نویسنده معروف، درباره این کتاب گفته است:‌ «رمان خدمتکار و پروفسور، اثری است کاملاً خلاقانه٬ بی‌نهایت دلنشین و به شدت تکان‌دهنده
شماره تلفن‌های 66496923، 88490392، 09360355401 برای ثبت سفارش و ارسال رایگان کتاب (خرید حداقل 4 عنوان) در خدمت علاقمندان کتاب‌های این ناشر است. این طرح روز تعطیل ندارد و در تمام روزهای هفته (حتی جمعه‌ها و روزهای تعطیل) می‌توانید سفارش خود را اعلام فرمایید.

Labels: , , , , , , , , , , ,

youssef.alikhani[at]yahoo[dot]Com