تادانه

رمان «بانوی مه» منتشر شد
 
بانوی مه/ محمدرضا آریان‌فر/ 400 صفحه/ 16000 تومان

دومین رمان محمد‌رضا آریان‌فر با عنوان «بانوی مه» منتشر شد.
به گزارش خبرگزاری مهر، محمدرضا آریانفر در رمان «بانوی مه» که از سوی نشر آموت منتشر شده است، داستان زندگی خانواده‌ای پنج‌نفره را روایت می‌کند که هر کدام از آنها درگیر حقایق ناگفته خود هستند. در این میان «آقارفیع»، پدر خانواده، تاجر فرشی است که خلوت ناگشوده‌اش را با موسیقی پُر می‌کند و با دیدن تصویر دختری که قرار است عروس او شود، وجودش در تب و تاب غریبی قرار می‌گیرد و به یاد خاطره‌ای قدیمی از خود می‌افتد.
رفیع پس از مواجهه با درخواست پسرش مبنی بر اظهارعلاقه به دختری و پس از مشاهده تصویر او، به گذشته خود سفر می‌کند و متوجه می‌شود تصویر این دختر همانند فردی است که او در گذشته عاشقش بوده و به نوعی به او دلبسته می‌شود.
در این میان، «گلشن» همسر آقا رفیع نیز از این احساس آگاه می‌شود و آدم‌های داستان، گاه آرام و گاه شتابان به سمت وقایع و حوادثی پیش می‌روند که دلخواه او نیست.
این داستان در ادامه روایتی است از شکاف عاطفی عمیقی که میان پدر خانواده و سایر اعضاء آن بعد از 25 سال زندگی مشترک ایجاد می‌شود.
این شاعر و نویسنده پیش از این درباره این اثر به مهر گفته بود، طرح این رمان را ابتدا برای تولید یک فیلم سینمایی در ذهن داشتم، ولی به دلیل گستردگی موضوعی که این داستان به آن می‌پ‍ردازد، متوجه شدم که این اثر در قالب یک رمان بهتر می‌تواند آنچه را که می‌خواهم روایت کند.
از محمد‌رضا آریان‌فر پیش از این دفتر شعرهایی با عنوان «جهانی ایمن‌تر از تبسم‌های تو نیست»، «سهمی از همه ترانه‌ها» و همچنین نمایشنامه‌هایی با عنوان دو روایت جامانده، نقل آخر، زهور و... منتشر شده است.
همچنین نخستین رمان وی با عنوان «رقص با طوفان» پیش از این توسط  نشر افراز منتشر شده است.
رمان «بانوی مه» نوشته «محمدرضا آریان‌فر» در 400  صفحه و به قیمت 16000 تومان توسط «نشر آموت» منتشر شده است.

*** همین خبر در خبرآنلاین
*** همین خبر در خبرگزاری کتاب ایران
*** همین خبر در روزنامه دنیای اقتصاد
*** همین خبر در خبرگزاری ایسنا

Labels:

youssef.alikhani[at]yahoo[dot]Com