تادانه

فیلم/ عاقبت یک روز/ فرزاد حسنی
http://aamout.persiangig.com/image/901216-Shahrak-Ceinama-Qazali/0029.JPG 
فیلم مستند "عاقبت یک روز " با عنوان انگلیسی  At Last One Dayساخته فرزاد حسنی نویسنده و روزنامه نگار با استقبال علاقمندان به فرهنگ و هنر ایران در آمریکا مواجه شد .
گفتنی است این فیلم که با الهام از یکی از شعرهای فروغ فرخزاد ساخته شده به مقوله جاودانگی هنر و ارتباط مرگ و حیات هنرمندان پرداخته است .
فرزاد حسنی درباره ساخت این فیلم می گوید : فیلم به صورت کاملا تجربی و بدون برنامه قبلی ساخته شد.
وی ادامه می دهد : فروردین امسال از طرف دوستم سروش قهرمانلو از شاگردان استاد جلال ذوالفنون خبر درگذشت ایشان را شنیدم. با توجه به اینکه بسیاری از دوستداران و علاقمندان استاد در تهران نبودند سعی کردیم به کمک دیگر دوستان مراسم تشییع جنازه ای آبرومند و در خور شان استاد برگزار شود و من در طی این مراسم سعی کردم این مراسم را ثبت کنم.
وی ادامه می دهد : پیش از مراسم تدفین و در حیت آماده سازی مزار استاد برای چند لحظه حس کردم که سکوت عجیبی حکم فرما شده و بعد یکی از آثار استاد ذوالفنون در ذهنم مثل یک ضبط  طنین انداخت و در همین زمان حس کردم بین این دو سکوت و موسیقی ارتباط جالبی وجود دارد و می توان دست به یک کار تجربی زد .
وی می افزاید : در این فیلم شما تعدادی از هنرمندان موسیقی و ادبیات ایران را که پیش از این در همسایگی استاد ذوافلنن آرمیده اند را با نگاهی بسیار کوتاه و گذرا به کارهایشان مشاهده می کنید و در سیر مرور و نگاهی کوتاه به این هنرمندان و به موازات آن مراسم تدفین استاد ذوالفنون نیز در گوشه ای دیگر از امامزاده طاهر در جریان است و در انتهای فیلم و پس از تدفین شاهد بلند شدن نغمه موسیقی استاد ذوالفنون هستیم .
فرزاد حسنی ادامه می دهد تمام تلاشم نشان دادن جاودانگی ،اصالت و نامیرایی و هنر بود و سعی کردم با توجه به امکانات اندک و نیز شرایط خاص مراسم بدون اینکه وقفه ای در مراسم و شرایط آن بوجود بیاید این کار انجام شود.
حسنی این فیلم را به استاد ذوالفنون  تقدیم کرده و می گوید: آشنایی من با استاد ذوالفنون به بیش از چهارده سال پیش و زمان درگذشت فریدون مشیری باز می گردد که استاد حاضر شدند با تواضع خاص خود در مراسم بزگداشت فریدون مشیری در خانه هنرمندان بداهه نوازی انجام دهند و بعد از ان نیز از طریق دوست خوبم سروش قهرمانلو با شخصیت و ویژگی های خاص او بیشتر آشنا شدم .
فرزاد حسنی از علاقه  استقبال از تماشای این فیلم خبر داد و گفت :بسیاری از ایرانیان مقیم آمریکا و نیز علاقمندان به فرهنگ و هنر ایران با دیدن این فیلم کوتاه با بزرگان فرهنگ و هنر ایران و محل مزارایشان آشنا شدند و همین تلنگری بود بر دقت در آثار و احوال و زندگی این هنرمندان و گمانم بر این است از این منظر فیلم توانسته مثمر ثمر باشد .
گفتنی است این فیلم برای اولین بار در امریکا و جشنواره فرهنگ به نمایش در آمده و با استقبال زیاد علاقمندان به فرهنگ و هنر ایران مواجه شده و تا کنون تعداد زیادی  این فیلم را به صورت آنلای تماشا کرده اند.

پساتادانه نوشت: دوستان عزیز که این فیلم را می بینند اگر در حد دو دقیقه وقت بگذارند و در این سایت ثبت نام کنند و به فیلم رای بدهند از میان یک تا یک تا 5(ستاره) به این فیلم کمک جدی خواهند کرد . پس از طریق این لینک اقدام کنید.
بلافاصله یک ایمیل به شما از طرف فستیوال فیلم فرهنگ زنده می شود.شما با کلیک روی لینک کانفرم می شوید برای ورود به صفحه و با ورود اسم و کلمه رمز می توانید به قسمت video/rate رفته و به فیلم های مورد نظر خودتو از جمله فیلم AT LAST ONE DAY رای بدید .
لینک فیلم AT LAST ONE DAY رو هم اگر پیدا نکردید اینجا هست.

Labels:

youssef.alikhani[at]yahoo[dot]Com