تادانه

جشن یلدا
http://www.iketab.com/Attach/SMMPBBooks/BookMan/80100/497ff76557d903e9c98547ca84da761e.jpg  هفته‌ی قبل (درست پنجشنبه قبل) تمام روز دنبال کتابی بودم که چند روزی خواب و خوراک را ازم گرفته بود؛ کتاب 9 سال قبل منتشر شده و بعد هرچی به ناشرش زنگ می‌زدم، جوابی نمی‌گرفتم تا سرآخر گفتند ناشره تغییر کاربری داده!
القصه، به قصد اون کتاب این کتابفروشی و این کتابفروشی می‌گشتم و بعد دوستی زنگ زد. داخل انتشارات خجسته بودم، برای اینکه صدایم، فروشنده را آزار ندهد، از کتابفروشی بیرون آمدم و داخل بازارچه کتاب گشتی زدم تا تلفن به پایان برسد. قبل از پایان کلام، ایستادم جلوی ویترین کتابفروشی خجسته. تلفن را نفهمیدم چطوری قطع کردم و دویدم داخل مغازه و به علی‌آقا گفتم: «این تازه اومده؟»
-          نه.
سال 84 با دکتر جمشید صداقت‌کیش برای صفحه فرهنگ و مردم روزنامه جام‌جم گفتگوی مفصلی داشتم. دکتر را عاشق و شیدا یافتم و حیف که جدایی‌ام از روزنامه، باعث جدایی‌ام از خیل بزرگان شد.
تا خانه برسم، مقدمه را خوانده بودم توی اتوبوس.
جمعه قبل را با این کتاب سر کردم و حالا به نظرم رسید، پنجشنبه روزی است که هفته به آخر می‌رسد و ماه به پایان و شب به جشن یلدا سرازیر. بهترین قاچ این هندوانه، پیشکش‌تان؛ یلدا مبارک.

Labels:

youssef.alikhani[at]yahoo[dot]Com