تادانه

اتفاقي خوب براي حمايت از توزيع كتاب
ایلنا: سامانه اشتراک محصولات فرهنگی «سام» که کتاب‌ها را به بهای پشت جلد به دست علاقه‌مندان می‌رساند، به تازگی متعهد شده برای قدردانی ازنویسندگان ومترجمان، 7 درصد بهاي پشت جلد کتاب‌ها را مستقيمآ به حساب آن‌ها واريز کند.
به گزارش خبرنگار ايلنا، محمود دولت‌آبادي؛ نويسنده، درمورد اجراي طرح به اين صورت گفت: اين مساله طرحي است كه در دنيا به صورت گسترده اجرا مي‌شود. به عنوان مثال، درصدي از فروش آثار منتشر شده‌ي نويسندگان ايراني در خارج از كشور، درصورتي‌كه از شبكه‌هاي توزيع كتاب مثل آمازون و سايت‌هاي مشابه آن تهيه شود، به صاحب و يا ناشر آن اثر تعلق مي‌گيرد. به نظر من؛ اين اتفاقي خوب براي حمايت از توزيع كتاب و رساندن آن به مخاطب است و حتمآ موفق خواهد بود.
وي درخصوص اجراي چنين طرح‌هايي و تاثير آن‌ها براي طبقه‌ي كتاب‌خوان جامعه گفت: بعضي از افراد از حضور در كتاب‌فروشي‌ها و ديدن كتاب‌ها هم لذت مي‌برند و ترجيح مي‌دهند براي خريد كتاب به اين صورت اقدام كنند، اما افراد مختلفي وجود دارند كه امكان دسترسي به كتاب‌فروشي و خريد مستقيم كتاب و يا زمان كافي براي اين كار را ندارند. مثلآ برخي از خوانندگان از مناطق دور افتاده كشور با من تماس مي‌گيرند و عنوان مي‌كنند كه بعضي از كتاب‌هاي من در آن مناطق وجود ندارد و براي تهيه آن با مشكل روبرو هستند. سيستم‌هاي توزيع كتاب مي‌توانند براي اين افراد هم بسيار مفيد واقع شوند.
یادآور می‌شود، ساکنان تهران برای تهیه علاقمندی‌های فرهنگی خود (کتاب، لوح فشرده و...) کافی است با سامانه اشتراک محصولات فرهنگی سام به شماره 20- 88557016 تماس بگیرند و آن را در محل کار یا منزل، بدون هزینه ارسال دریافت کنند.

Labels:

youssef.alikhani[at]yahoo[dot]Com
0 Comments:

Post a Comment