تادانه

حاجی‌علیان و سمفونی بابونه‌های سرخ
محمد اسماعیل حاجی‌علیان از احتمال انتشار تازه‌ترین رمان خود با عنوان «سمفونی بابونه‌های سرخ» در نمایشگاه کتاب امسال خبر داد
محمد اسماعیل حاجی‌علیان در گفتگو با خبرنگار مهر از تالیف آثار تازه‌ای از خود خبر داد و گفت: نزدیک به دو سال است که رمان من با عنوان «سمفونی بابونه‌های سرخ» از سوی نشر آموت به اداره کتاب ارائه شده و این روزها تازه به من می‌گویند باید سرممیز امضا کند تا مجوز رمان‌ات صادر شود.
وی افزود: این اثر یک رمان تاریخی است که به نوعی میان عصر حاضر و تاریخ پیوند برقرار می‌کند و داستان آن نیز به رضا عباسی و ترسیم نقاشی‌های کاخ چهل ستون توسط او برمی‌گردد که از زبان یک ارمنی روایت می‌شود.
حاجی‌علیان ادامه داد: مجموعه داستان دیگری از من نیز با عنوان «اینجا یکی دیگر را چال کردند» که شامل 10 داستان کوتاه با موضوع ادیات فولکلور است، بنا بر اعلام اداره کتاب تعدادی از داستان‌های آن و نیز نام آن باید تغییر کند تا مجوز انتشار داده شود.
برگزیده جشنواره شعر و داستان جوان افزود: رمان دیگری را نیز بر مبنای روایت روزآمد از آیات 11 تا 18 از سوره نور با عنوان «چهار زن» نوشته‌ام که به نوعی به موضوع روانکاوی شخصیت چهار زن موجود در داستان از زبان دکتری با عنوان سهراب دلخواه می‌پردازد.
وی همچنین با اشاره به تالیف رمان دیگری با نام گورخانه نیز گفت: این رمان در زمره رمان‌های تاریخی است که داستان آن یک اتوبیوگرافی از زبان شاه عباس است که به موضوع آزادسازی عتبات عالیات توسط وی ‌می‌پردازد.
به گفته این نویسنده، این داستان در قالب تکنیک قاب‌بندی نوشته شده است و داستان آن نیز با ربوده شدن این اتوبیوگرافی توسط رابرت شرلی و ترجمه آن در خارج از ایران آغاز می‌شود.
وی همچنین از ارائه مجموعه داستانی با عنوان «آدمک چوبی و سوت بلبلی» با موضوع ادبیات پایداری و نیز مجموعه داستان‌های طنز خود با عنوان «33 روز و 5 انگشت» برای انتشار در نشر سوره مهر خبر داد.
حاجی‌علیان در پایان اظهار امیدواری کرد، چاپ سوم از مجموعه داستان «قربونی» و رمان «سمفونی بابونه‌های سرخ» در نمایشگاه کتاب امسال ارائه شود.

Labels:

youssef.alikhani[at]yahoo[dot]Com
0 Comments:

Post a Comment