تادانه

پیشنهاد مطالعه نوروزی؛ خبرگزاری مهر
«اتاق» رمانی از اما دون‌اهو که بر اساس زندگی «جوزف فریتزل» جنایتکار اتریشی نوشته شده، اثری خواندنی است که 7 سال اسارت یک دختر جوان در اتاقی مخوف را از زبان فرزند کوچکش روایت می‌‌کند.
این کتاب در مدت کوتاهی توجه مخاطبان و منتقدان را به خود جلب کرد و جوایز متعددی به خود اختصاص داد و در میان پرفروش‌ترین کتاب‌های سال قرار گرفت و گرچه حجم آن زیاد است، ولی به دلیل داستان مهیج و پرکششی که دارد می‌توان آن را در یک روز هم مطالعه کرد و به همین منظور پیشنهاد ما این است که در یک روز نوروزی این رمان که محور آن یک اتفاق مستند است، بخوانید.
این اثر که در سال 2010 منتشر شده است در فاصله کمی پس از انتشار جوایز زیادی از آن خود کرد که می‌توان به مواردی چون نامزد نهایی جایزه بوکر سال 2010، نامزد نهایی جایزه اورنج سال 2011، پرفروش‌ترین رمان نیویورک تایمز سال 2010، بهترین کتاب سال 2010 به انتخاب نیویورک تایمز، برنده جایزه کامنوِلث رایترز سال 2011 و نامزد جایزه‌ ادبی ایمپک دوبلین برای سال 2012 اشاره کرد ... ادامه

«ایراندخت» رمانی به قلم بهنام ناصح است که آن را می‌توان جزو رمان‌هایی دانست که به واسطه جایزه‌هایی که به نام خود ثبت کرده، در جریان ادبی معاصر اثری قابل توجه است.
این رمان عاشقانه در بستر تاریخی روایت می‌شود و گرچه نویسنده آن اصرار دارد که این رمان اثری تاریخی نیست ولی به دلیل پرداختن به بخشی از تاریخ کشورمان ناگزیر در ژانر تاریخی هم دیده می‌شود.
این رمان عاشقانه که به آیین‌ها و تاریخ کهن ایران زمین هم توجه دارد برای مطالعه در نوروز پیشنهاد می‌شود؛ چراکه با متن روانی که دارد می‌تواند یک مطالعه دلچسب برای تعطیلات محسوب شود.
داستان کتاب با جوانه عشق ایراندخت به روزبه فرزند بدخشان، نگهبان آتش در آتشکده «جی» آغاز می شود. عشقی که با وجود آنکه لحظه به لحظه در روح و جان ایراندخت بیشتر شعله می‌کشد اما هیچ گاه به روزبه سرایت نمی‌کند و حتی برآن آگاهی نمی‌یابد ... ادامه

Labels: ,

youssef.alikhani[at]yahoo[dot]Com
0 Comments:

Post a Comment