تادانه

«معمايي براي يک جنايت» مجوز گرفت
كتاب «معمايي براي يک جنايت» با نام فرعی: «تكنيک داستان‌پردازي پليسي»، نوشته محمدمهدي نحوي‌فرد به زودي راهي بازار كتاب مي‌شود. در اين كتاب شگردها و ترفندهاي داستان‌ها و فيلم‌هاي پليسي از منظر ايجاد سوء‌ظن در ذهن مخاطب بررسي شده است.

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا)، نحوي‌فرد، درباره اين كتاب كه به زودي از سوي نشر «آموت» و با همكاري بنياد ادبيات داستاني به چاپ مي‌رسد، توضيح داد: اين كتاب حاصل پايان‌نامه دوره ليسانس من است. در اين اثر تكنيک داستان‌ها و فيلم‌هاي پليسي از منظر ايجاد سوء‌ظن در ذهن مخاطب بررسي شده است.

وي افزود: همچنين در اين اثر، محور اصلي بر اين تكيه دارد كه چگونه طرح معما سبب انحراف ذهن مخاطب نسبت به موضوع داستان يا فيلم مي‌شوند و براين اساس 14 روش ايجاد سوءظن در اين دسته آثار ارايه و طرح شده است.

به گفته نحوي‌فرد، «مروري بر سير تكاملي داستان‌هاي پليسي»، «ساختار داستان‌ها و فيلم‌هايي پليسي از نوع معمايي»، «اولين مرحله داستان‌پردازي پليسي از نوع معمايي» و «‌تنظيم،‌ طرح و توطئه جنايت» از جمله فصل‌هاي تشكيل دهنده اين كتابند.

نحوي‌فرد، متولد 1350 و فارغ‌التحصيل رشته كارگرداني فيلم از دانشگاه صدا و سيماست. وي هم اكنون در صدا و سيماي مركز قزوين به عنوان كارگردان تلويزيوني مشغول به كار است.

Labels:

youssef.alikhani[at]yahoo[dot]Com
0 Comments:

Post a Comment