تادانه

پرفروش های هفته
تا امروز سعی کردم از رمان «به وقت بهشت» نوشته «نرگس جورابچیان» که کمتر از یک ماه قبل به وسیله نشر «آموت» منتشر شد حرف نزنم و متاسفانه دیدم کسی درباره او حرفی نمی زند. آیا باور کنم که کتابش آنقدر طولانی است (352 ص) که کسی رغبت نکرده بخواندش؟ چرا این همه اس ام اس متعجبانه برایم آمده درباره اش که مثلا «عالیه این به وقت بهشت» یا «نویسنده اش نویسنده است» یا «فکر کرده بودم کتاب بازاری است اما عجیب رام است زبان نویسنده اش» و ... متاسفانه تا امروز درباره این کتاب چیزی نوشته نشده جز معرفی اش در ایسنا و گفتگوی کوتاه خبرگزاری کتاب با نویسنده اش.
در واقع بی واسطه در جریان فروش کتاب بودم اما دلم نمی آمد خودم بگویم که فروش کتاب «به وقت بهشت» تمام معادلات بازار کتاب را بر هم زده و در سه هفته گذشته همیشه در راس پرفروش ها بوده تا این که هفته قبل حسن محمودی از روزنامه فرهیختگان تماس گرفت و گفت که باور می کنی «به وقت بهشت» پرفروش هفته بوده؟ منتظر ماندم حرفش در روزنامه منتشر شود و به عنوان سند رو کنم اما ندیدم خب.
گذشت تا دوستی امروز زنگ زد و مقایسه کرد این رمان را با رمان های «زویا پیرزاد» هم به جهت تکنیک و هم به دلیل زبان و هم روانی و هم رمان بودنش. بعد هم نوید داد که این کتاب سال آینده جایزه های ادبی را درو خواهد کرد.
هنوز چند ساعتی از حرفش نگذشته بود که از «میثم اسماعیلی» شنیدم که دیروز در روزنامه بهار این کتاب در راس پرفروش های هفته قرار گرفته و منتشر شده.
دیگر دریغ نکردم از معرفی این اثر خوش خوان و خوب و باز هم البته اکتفا می کنم به باز نشر فهرست کتاب های پرفروش هفته به روایتِ روزنامه بهار:

١- به وقت بهشت
رمان، نويسنده: نرگس جورابچيان
ناشر: آموت، چاپ اول، قيمت: ٧٠٠٠ تومان
٢- تو مشغول مردنت بودى
مجموعه شعر جهان، ترجمه: محمدرضا فرزاد
ناشر: حرف هنرمند، چاپ دوم، قيمت: ٨٥٠٠ تومان
٣ - سايه سار پربرگ
مجموعه شعر، سروده: اسماعيل خويى
ناشر: نگاه، چاپ اول، قيمت: ٣٥٠٠ تومان
٤- سطرها در تاريكى جا عوض مى كنند
مجموعه شعر، سروده: گروس عبدالملكيان
ناشر: مرواريد، چاپ چهارم، قيمت: ٢٢٠٠ تومان
٥- سلام مترسك
رمان، نويسنده: منيرالدين بيروتى
ناشر: نيلوفر، چاپ اول، قيمت: ٧٠٠٠ تومان
٦- كبريت خيس
مجموعه شعر، سروده: عباس صفارى
ناشر: مرواريد، چاپ چهارم، قيمت: ٢١٠٠ تومان
٧- مجموعه كامل اشعار قيصر امين پور
ناشر: مرواريد، چاپ سوم، قيمت: ٨٥٠٠ تومان
٨- مرگ غم انگيز پسر صدفى
داستان بلند، نويسنده: تيم برتون، ترجمه: احسان نوروزى
ناشر: حرفه هنرمند، چاپ دوم، قيمت: ٤٥٠٠ تومان
٩- من زنده ام هنوز غزل فكر مى كنم
مجموعه شعر، سروده: محمدعلى بهمنى
اول، قيمت: ٢٢٠٠ تومان _ ناشر: فصل پنجم، چاپ
١٠ - نماد گمشده
رمان، نويسنده: دن براون، ترجمه: شبنم سعادت
ناشر: افراز، چاپ دوم، قيمت: ١٢٨٠٠ تومان
١١ - همخونه
رمان، نويسنده: مريم رياحى
ناشر: پرسمان، چاپ بيست و چهارم، قيمت: ٧٣٠٠ تومان
١٢ - همنوايى شبانه اركستر چوب ها
رمان، نويسنده: رضا قاسمى
ناشر: نيلوفر، چاپ نهم، قيمت: ٤٠٠٠ تومان

به نقل از روزنامه بهار سه شنبه 18 اسفند 1388 صفحه 6

Labels: ,

youssef.alikhani[at]yahoo[dot]Com
0 Comments:

Post a Comment