تادانه

ديدار با حروف
سيدمحسن بني‌فاطمه هميشه حكم همزاد را داشته برايم. تمام پسوردهايم دست اوست. در تمام دوران كار قابيل فقط توانستم به او اعتماد كنم و اولين كسي است كه داستان‌هايم را مي‌خواند.
از سفر شمال آمده بود. آمد اينجا. با ماهور، دخترش و خانمش.
ديشب و امروز اينجا بودند.
حالا رفته و من فقط دارم به عكس‌هايي نگاه مي‌كنم كه ديروز و امروز ازش گرفتم. دلم گرفته حسابي.

دنباله‌نوشت: از محسن خيلي چيزها مي‌توانم بنويسم، از روزهايي كه نمي‌شناختمش و فقط مي‌دانستم وبلاگي هست با نام افسانه‌اي "چه كسي از ويرجينياوولف مي‌ترسد" تا روزهايي كه شهرام رحيميان بود و پروين قاسمي و من و همين "من و ويرجينيا" كه نمي‌شناختمش هنوز.
بعد خودش را معرفي كرد.

سال‌هاي دور خبرنگار "مهر" بوده و درس‌خوانده برق و حالا آقاي مهندس. همه‌فن‌حريف كامپيوتر و طراحي و كارهاي فني كه قابيل و خيلي از سايت‌هاي ديگر بدهكارش هستند.
كرمان زندگي مي‌كند. داستان مي‌نويسد كه اميدوارم به زودي اولين مجموعه‌اش دربيايد. بعد مي‌ماند ترجمه‌هايش از جان‌آپدايك.
آن وقت "خوانش" و "بام كوير" كرمان وامدار اوست و سخت‌كوشي‌اش.

خواننده حرفه‌اي داستان است و ادبيات را خوب مي‌شناسد و عالي مي‌فهمد؛ چيزي كه دريغ اين روزهاست و دريغ از وجود آدم‌هاي بي بغض و كينه‌اي چون او.

Labels:

youssef.alikhani[at]yahoo[dot]Com
2 Comments:
Anonymous Anonymous said...
خواننده حرفه‌اي داستان است و ادبيات را خوب مي‌شناسد و عالي مي‌فهمد؛ چيزي كه دريغ اين روزهاست و دريغ از وجود آدم‌هاي بي بغض و كينه‌اي چون او.
راستش چیزی که زیاد است خواننده های حرفه ای در میان افراد غیر حرفه ای در ادبیات است. این خوانندگان تنها از دور دستی بر اتش دارند و چون نیازی به حاشیه ادبیات هیئتی ایران ندارند بغض و کینه ای هم ندارند. اما متاسفانه نویسندگان حرفه ای ما چنان درگیر هیئتی بودن ادبیات هستند و حواشی که خواننده خوب را کمتر می بینند. ای کاش شما خوانندگان خوب را ببینید و برای آنها بنویسید.

Anonymous Anonymous said...
درود
فكر مي كنم بهترين فرصتي هست كه به عنوان يكي از خوانندگان تادانه به شما خسته نباشيد بگويم
سفر نوشت هاي تا دانه و همچنين پيگيري دائمي از شب هاي بخارا يكي از جذاب ترين بخش هاي آن بوده ،به خصوص سفر نوشت ها كه مثل خواندن قصه انسان را تا بي نهايت به دل ان سر زمين ميبرد. قلمتان پر توان و پايدار باشيد

Post a Comment