تادانه

هيچ‌وقت نشده زمان تنظيم خبري،‌ پياده كردن نوار مصاحبه‌اي،‌ نوشتن گزارشي يا ترجمه خبري،‌ از تكنيك‌هاي داستان‌نويسي استفاده كنم چنان كه هيچ‌وقت عكس اين هم اتفاق نيفتاده. زمان روزنامه‌نگاري، روزنامه‌نگاري كرده‌ام و زمان داستان‌نويسي،‌ داستان‌نويسي و زمان ترجمه،‌ ترجمه. به گمان من هر كدام از اين مقوله‌ها براي خود نثر خاص خود را دارند. شما نمي‌توانيد با نثر داستاني،‌ خبر بنويسيد. چنان كه زمان نوشتن هم نمي‌توانيد از آن نثر خشك ژورناليستي استفاده كنيد...ادامه
***
تازه از الموت برگشته ام. دیروز رفتم؛ ساعت یازده از تهران حرکت کردم و یک ربع به پنج بعدازظهر روستای گازورخان، روستای قلعه حسن صباح بودم. برای کاری رفته بودم عکس های زیادی از زرد و قرمز و سبز و قهوه ای پاییز الموت گرفتم. اگر مثل سفر اردبیل بدقول نشوم، تعدادی از عکس های این سفر به اضافه عکس هایی از حفاری های جدید قلعه را اینجا منتشر خواهم کرد
فعلا

Labels:

youssef.alikhani[at]yahoo[dot]Com
0 Comments:

Post a Comment