تادانه

«اژدهاکشان» منتشر شد

«اژدهاکشان» به وسیله نشر آموت به چاپ چهارم می رسد

مجموعه داستان «اژدهاکشان» نوشته یوسف علیخانی و شایسته تقدیر در نخستین دوره جایزه جلال آل احمد و نامزد نهایی هشتمین دوره جایزه هوشنگ گلشیری، به وسیله نشر آموت به چاپ چهارم می رسد.
اژدهاکشان، دومین مجموعه داستان یوسف علیخانی در 176 صفحه و شامل 15 داستان کوتاه (قشقابل، نسترنه، دیولنگه و کوکبه، گورچال، اژدهاکشان، ملخ های میلک، شول و شیون، سیامرگ و میر، اوشانان، تعارفی، کل گاو، آه دود، الله بداشت سفیانی، آب میلک سنگین است و ظلمات) است.
این مجموعه داستان در سال 1386 برای اولین بار منتشر شد و پس از انتشار با استقبال منتقدان و خوانندگان قرار گرفت و سه چاپ اول آن طی دو سال گذشته به وسیله نشر نگاه روانه بازار کتاب شده بود.
یوسف علیخانی درباره تجدید چاپ این کتاب به وسیله نشر آموت گفت: پس از این که مجموعه داستان جدیدم «عروس بید» مجوز انتشار گرفت، تصمیم گرفتم کتاب های «قدم بخیر مادربزرگ من بود» و «اژدهاکشان» و «عروس بید» به دلیل این که داستان های آن ها در یک فضا روایت می شوند با طراحی جلد تازه و یونیفرم یکدست با هم منتشر شوند.
وی افزود: اغلب داستان های دو مجموعه «قدم بخیر» و «اژدهاکشان» به زبان های آلمانی و انگلیسی ترجمه شده و به زودی در آلمان و آمریکا منتشر می شوند.

Labels:

youssef.alikhani[at]yahoo[dot]Com
0 Comments:

Post a Comment