تادانه

فهیمه رحیمی درگذشت
http://images.khabaronline.ir//images/2013/6/84854615959964547556%20(1).jpg
این عکس را پاییز 1388 در منزل شان گرفتم. درست قبل از شروع گفتگویی که شش ماه طول کشید تا راضی شان کنم. این گفتگو در کتاب «معجون عشق»‌ منتشر شده. شرط گذاشته بود که دوربین عکاسی نبرم. گفتم نمیارم. وقتی حاضر شدیم برای گفتگو، گفتم که بره کتاب هاش رو بیاره. تا برگشت و دوربین رو توی دست من دید، شوکه شد. عکس رو گرفتم و هیچی نگفت. فقط شرط گذاشت که عکس ها رو ببینه. توی عکس هاش عاشق این عکسش بود وعکسی که یک سال بعد ازش گرفتم. زن مهربانی بود. خدایش بیامرزد

فهیمه رحیمی،‌ نویسنده‌ی مردمی درگذشت.
به گفته فرزندش، بابک شیرازی این نویسنده صبح امروز در بیمارستان مهر درگذشت.

اطلاعات بیشتر درباره فهیمه رحیمی به نقل از کتاب «معجون عشق»:
فهيمه رحيمى متولد 1331 تهران، با انتشار رمان «بازگشت به خوشبختى» در سال 1368 به شهرت قابل توجهى دست يافت. رحيمى را مى‌توان به جرات صاحب سبك دانست چرا كه اقبال بسيارى از رمان‌هايش، ديگران را واداشت از آثار او دنباله‌روى كنند.
اتوبوس، عشق و خرافات، كوچه باغ يادها، برجى در مه، خلوت شب‌هاى تنهايى، روزهاى سرد برفى، خيال تو، عاليه، رز كبود، شيدايى، بانوى جنگل، حرم دل، آريانا، پنجره، بازگشت به خوشبختى، تاوان عشق، پاييز را فراموش كن، ماندانا، زخم‌خوردگان تقدير، هنگامه، ابليس كوچك، اشك ستاره و... از جمله آثار فهيمه رحيمى هستند.
نوشته‌هاى فهيمه رحيمى را با آثار «دانيل استيل» برابر مى‌دانند اما او دوست دارد خودش باشد و هيچ افتخارى نمى‌داند برابرى با ديگرى را.
رحيمى عاشق نوشتن است و مى‌گويد: «هر وقت پرنده كلمه دور سرم پرواز كند، مى‌دانم بايد دست به قلم بنشينم و وارد دنياى تازه‌اى شوم.»

****
پساتادانه‌نوشت: الان دارم فایل صوتی گفتگویم با زنده‌یاد «فهیمه رحیمی» را گوش می‌کنم و حالم بد است که می‌توان امروز بود و فردا فقط شاید صدای‌مان بماند. انگار همین دیروز بود ششم بهمن 1388 و فقط از این زن یک ساعت و 43 دقیقه صدا دارم (گفتگویی که بخشی از آن در کتاب «معجون عشق» منتشر شد)؛ هیچ‌وقت نوع ادبیاتش را تایید نکرده‌ام اما هیچ مخالفتی هم با نوشته‌هایش ندارم و نداشتم و برای خواننده‌هایش احترام قائلم.
دو کتاب گفتگو دارم با نویسندگان: یکی به اسم «نسل سوم» (نشر مرکز - 1380) گفتگو با امیرحسن چهلتن، شهریار مندنی‌پور، فرخنده آقایی، ابوتراب خسروی، رضا جولایی، منصور کوشان، محمد محمدعلی، فرشته ساری، بیژن بیجاری، محمدرضا صفدری و دیگری «معجون عشق» (نشر آموت - 1388) گفتگو با فهیمه رحیمی، ر. اعتمادی، امیر عشیری، پری‌نوش صنیعی، نازی صفوی، مریم ریاحی، حسن کریم‌پور، تکین حمزه‌لو، مژگان مظفری، مهرنوش صفایی، سیمین شیردل، فریده شجاعی و ...
چهار سری گفتگو هم دارم که هیچ‌وقت کتاب نشدند: گفتگو با نویسندگان مهاجر - گفتگو با نویسندگان فارسی‌نویس افغانی - گفتگو با نویسندگان جوان ایرانی و گفتگو با مردم شناسان پیشکسوت

Labels:

youssef.alikhani[at]yahoo[dot]Com