تادانه

بهترین​های زمستان۹۰ با یک تماس تلفنی؛ از طناب​کشی تا عاشقانه شیرین و غزل
بهترین​های زمستان۹۰ با یک تماس تلفنی؛ از طناب​کشی تا عاشقانه شیرین و غزل
کتاب - «غزل شیرین عشق»، «طناب‌کشی» ، «از پائولوکوئیلو متنفرم»، «پریباد»، «کمی دیرتر» و «قدیس» جواز حضور در مرحله دوم داوری‌های بیستمین جایزه کتاب فصل را کسب کردند.
به گزارش خبرآنلاین، دبیرخانه بیستمین جایزه کتاب فصل، اسامی آثار راه یافته به مرحله دوم داوری‌ها را در گروه ادبیات داستانی را در قالب 6 عنوان اعلام کرد.
کتاب‌های «غزل شیرین عشق» نوشته لیلا عباسعلیزاده (انتشارات آموت)، «طناب‌کشی» نوشته مجید قیصری (انتشارات چشمه)، «از پائولوکوئیلو متنفرم» نوشته حمیدرضا امیدی سرور (انتشارات آموت)، «پریباد» نوشته محمدعلی علومی (انتشارات آموت)، «کمی دیرتر» نوشته سیدمهدی شجاعی (انتشارات نیستان) و کتاب «قدیس» نوشته ابراهیم حسن‌بیگی (انتشارات نیستان) جواز حضور در مرحله دوم داوری‌ها را کسب کردند.
بیستمین دوره جایزه کتاب فصل،‌ آثار منتشر شده در زمستان سال 90 را داوری می‌کند و همزمان با اهدای این جایزه 5 ساله می‌شود.آیین پایانی و اهدای جوایز کتاب فصل،‌ بیست و هشتم خرداد در سنندج برگزار می‌شود.

بر اساس این گزارش، «غزل شیرین عشق» رمانی است که زندگی پرفراز و نشیب «شیرین» را در 408 صفحه روایت می‌کند. شیرین پس از مرگ همسرش، آرش، با دختر کوچکش، غزل، در تهران زندگی می‌کند تا بتواند دور از نگرانی‌ها و دخالت‌های خانواده‌ خودش و آرش، زندگی آرامی را سپری کند. دخترش غزل در کلاس نقاشی فرهنگسرا با مردی به نام محمد آشنا می‌شود و به اصرار، از مادرش می‌خواهد او نیز محمد را ببیند. شیرین با دیدن محمد، دهانش از حیرت باز می‌ماند. او نمی‌تواند باور کند که بازی عجیب روزگار دوباره محمد را سر راه او قرار داده است.این دیدار عجیب دوباره شیرین و محمد را به سال‌ها قبل برمی‌گرداند؛ سال‌هایی که محمد در اوج اصرار برای ازدواج با شیرین، به‌طور ناگهانی او را در بی‌خبری رها کرده و برای همیشه از زندگی شیرین رفته‌ است. محمد در این سال‌ها ازدواج نکرده است. ماجراهایی پیش می‌آید که آن دو را به هم نزدیک می‌کند و غزل در این میانه سهم بیش‌تری دارد.»
«غزل شیرین عشق» با 10هزار تومان منتشر شده است.

طناب کشی» روایت جذاب و تعلیق گونه یک عراقی است که برای تحصیل به ایران آمده و بعد در لحظه سقوط دیکتاتور دوباره به عراق بازگشته است و ما از خلال دفترچه‌ یادداشت‌های او به‌مرور به همه‌ لحظه‌های دشوار زندگی او، جنگ و آوارگی و مهاجرت می‌رسیم. داستان یک راز و یا یک درگیری ذهنی برای فرزندان یک زن ایرانی که در عراق زیاد خوش نام نیست و...این رمان خواندنی با قیمت 3هزار تومان منتشر شده است.

از پائولو کوئلیو متنفرم» رمانی‎ست عاشقانه؛ داستان رضا نویسنده‎ای ناموفق و تلخ‎اندیش که در دنیای ذهنی خود تنهایی را تقدیری گریز ناپذیر می‎داند، او در یک میهمانی دوستانه با غزل آشنا می‎شود، دختری زیبا و غمگین که در تلاش است معنای حقیقی عشق را دریابد، رضا به غزل دل می‎بازد، اما تنها فرصت‎های اندکی پیش روی دارد تا توجه غزل را به خود جلب کند، غزل در تردید دودلی، گاه او را به خود می‎خواند و گاه او را از خود می‎راند. رضا می‎کوشد راز تردید او را دریابد، غافل از وجود رقیبی قدرتمند که حضورش بر رابطه آنها سایه انداخته است، باز شدن پای رضا به این میدان او را با آدمهایی روبه‎رو می کند که هریک به نوعی در جستجوی آرزوها و ایده‎آل‎های خود هستند...این رمان با قیمت 9 هزار تومان منتشر شده است.

پریباد» داستان شهری است که ناگهان در یک شب ناپدید شده ‌است. راوی این داستان این‌گونه آورده است: «هیچ قصه‌گویی ندیده بودم که قصه پریباد را کاملا بداند. شهری بوده انگار به نام پریباد که یک شب محو می‌شود و یا طوفان آن را می‌برد و شاید برعکس، طوفان، شهری را می‌آورد به نام پریباد. بعضی می‌گفتند ساکنانش دیو بودند. در قصه‌ها، مکانش را حدود ایزدخواست در اطراف یزد می‌دانند و در روایت‌هایی، کنار جبار بارز، حدفاصل بم با نرماشیر. زابلی‌ها هم می‌گویند این شهر کنار شهر سوخته بوده است.»
در ادامه داستان، «پیر ویس»، راوی داستان، ماجراهایی حیرت‌انگیز از شهر «پریباد» حکایت می‌کند. ماجراهای عجیب و غریب که آن‌ها را از پدرش و او از پدر خود و او نیز از پدر خود یعنی مهرک، پسر میرزا فرجاد شنیده بود. خانمش هم هرچه را درباره پریباد و مردمش و ماجراهای شهر از پدر و مادر و پدربزرگ‌هایش شنیده، تعریف می‌کند. حکایت ماجراهای حیرت‌آور و عجیب و غریب پریباد، پاسخی هم هستند بر این‌که قصه‌ها در جهان جدید نمرده‌اند: «پریباد که قصه نیست، نبود. شهری بود که محو شد؛ ناغافل در یک شب دود شد و رفت هوا ...» رمان «پریباد» با قیمت 12هزار تومان منتشر شده است.

کمی دیرتر» سید مهدی شجاعی تازه ترین رمان انتقادی اوست؛ رمان «کمی دیرتر» سید مهدی شجاعی از چهار فصل زمستان، پاییز، تابستان و بهار تشکیل شده و نگاهی است متفاوت و نقادانه به فضای انتظار جامعه امروز. رمان با یک اتفاق شگفت و غریب آغاز می‌شود، جشن نیمه‌شعبان و مجلسی پرشور و بسیاری که فریاد «آقا بیا» سرداده‌اند... در این میان جوانی و فریادی که: «آقا نیا...»این شروع جذاب ما را با شخصیت‌هایی آشنا می‌کند که همه مدعی‌ انتظارند اما وقتی هنگام عمل می‌رسد و هنگامه عمل به شعارها می‌رسد، آن نمی‌کنند که می‌گفتند. رمان در فضایی مکاشفه‌گونه و بی‌زمان پیش می‌رود و مواجهه همه آدم‌ها با قصه ظهور تصویر می شود و کشف چرایی «آقا نیا»ی جوان. این رمان با قیمت 8700 منتشر شده است.

قدیس» داستان مردی مسیحی را روایت می‌کند که در پی شناخت شخصیت امیرالمومنین، علی (ع)، به تحقیق درباره حکومت 5 ساله امام اول پرداخته و با ذکر یکی از ویژگی‌ها و ابعاد زندگی امام، آن دوران را با زبانی داستانی روایت می‌کند.نویسنده در این اثر کوشیده تا معنای حکومت اسلامی از دیدگاه امیرالمومنین (ع) به تصویر کشیده شود.نویسنده از جریان سیال ذهن و بازگشت به گذشته، به‌عنوان زاویه دید این داستان بهره برده است و نگارش آن را باید در ادامه تالیف داستان‌هایی از حسن‌بیگی با موضوع زندگانی ائمه دانست که پیش از این با انتشار رمان محمد (ص) آغاز شده بود. این کتاب با قیمت 7200 تومان منتشر شده است.

ساکنان تهران برای تهیه این کتاب ها (در صورت موجود بودن در بازار) کافیست با شماره 20- 88557016 سامانه اشتراک محصولات فرهنگی؛ سام تماس بگیرند و آن را در محل کار یا منزل _ بدون هزینه ارسال _ دریافت کنند. سایر هموطنان نیز با پرداخت هزینه پستی می توانند این آثار را تلفنی سفارش بدهند.

Labels: , ,

youssef.alikhani[at]yahoo[dot]Com
0 Comments:

Post a Comment