تادانه

رمان «ایراندخت» مجوز گرفت
«ايراندخت»، رماني از بهنام ناصح، به زودي از سوي نشر «آموت» منتشر مي‌شود. به گفته نويسنده، اين رمان با الهام از شخصيت‌هاي تاريخي دوران ساساني و در موقعيت‌هايي با نگاه به برخي رويدادهاي آن دوره و واگويه‌هاي ذهني قهرمانان داستان روايت شده است.

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، ناصح درباره اين رمان كه اولين اثر داستاني اوست، توضيح داد: اين رمان داستاني عاشقانه و تاريخي دارد كه براساس برخي وقايع اواخر دوران ساساني روايت مي‌شود و با الهام از چند شخصيت تاريخي نوشته شده است. البته نمي‌توان آن را صرفا رماني تاريخي به شمار آورد.

وي افزود: اين داستان زاويه نگاه راوي سوم شخص را دارد، در حالي كه دنياي ذهني و دروني قهرمانان مرتب واكاوي مي‌شود. شايد بتوان گفت كه ساختار اصلي كتاب بر قصه‌گويي مبتني و بيشتر ماجرامحور است.

اين نویسنده همچنين با اشاره به زبان روايت در اين داستان توضيح داد: اين داستان با زباني ساده و امروزي نوشته شده و در موقعيت‌هايي شرايط تاريخي و اجتماعي آن دوران و ديدگاه‌هاي قهرمانان داستان در لابه‌لاي گفت‌و‌گوها‌يشان بازگو مي‌شود.

ناصح درباره شخصيت «ايراندخت» نيز گفت: در اين كتاب شخصيت‌پردازي اصلي ميان شخصيت «ايراندخت» و «روزبه» كه مرد مورد علاقه اوست، تقسيم مي‌شود.

بازنويسي «جواع الحكايات» اثر ادبي ديگري از اوست كه هم اكنون در انتشارات كتاب پارسه مراحل چاپ را سپري مي‌كند.

Labels:

youssef.alikhani[at]yahoo[dot]Com
0 Comments:

Post a Comment