تادانه

درباره کتاب و اینترنت
فرهنگخانه: یوسف علیخانی نویسنده معتقد است: نشریات ادبی اینترنتی هیچ تاثیری بر روند دیده شدن و فروش مجلات ادبی مکتوب و کتاب ندارند .

این نویسنده ادامه داد : درعرصه نشریات مکتوب چند نشریه و روزنامه تاثیر گذار فعالیت می کنند که مخاطب نیز چه آنها در فضای مجازی سایت داشته باشند و چه نداشته باشند این نشریات را دنبال می کنند .

به گمان او مخاطبانی که محدود به دنیای مجازی می شوند آدم هایی هستند که ارتباطشان با کتاب قطع است و شناخت آنها محدود می شود به جلد کتاب و مرور خلاصه آن.

علیخانی با اشاره به راه اندازی پایگاه اینترنتی برخی مجلات ادبی می گوید: همه ما انواع لباس ها را داریم و برخی از لباس هایمان را هم گاهی می پوشیم و سایت نشریات مکتوب همان لباسی است که گاهی پوشیده می شود که چه بپوشی و چه نپوشی هیچ فرقی نخواهد کرد.

نویسنده «عروس بید» افزود: برخی از کسانی که در این سایت ها فعالیت می کنند از خود پهلوان پنبه هایی می سازند که در حقیقت چیزی نیستند .

علیخانی تاکید می کند: از میان صدها سایت و وبلاگ ادبی که وجود دارد چند سایت مفید هم پیدا نمی شود و کامنت های این سایت ها خواننده بیشتری دارد .

نویسنده «قدم به خیر مادر بزرگ من بود» و «اژدهاکشان» با بیان این که به زودی سایت خود را حذف خواهد کرد، گفت: وقتی می بینم معرفی کتابم در اینترنت خواننده را به مطالعه کتاب ترغیب نمی کند و این فضا تاثیر گذاری خود را ندارد چرا فعالیت هایم را در این حوزه ادامه دهم .

علیخانی سایت های ادبی را برای خوانندگان برون مرزی که به منابع مکتوب داخلی دسترسی ندارند مفید می داند .

قسمتهایی از فایل صوتی صحبت های یوسف علیخانی (۱) (۲)
youssef.alikhani[at]yahoo[dot]Com
0 Comments:

Post a Comment