تادانه

در نوروز؛ به جای کتاب‌خواندن، سفر کنید
یوسف علیخانی گفت: به همه نویسندگان و علاقمندان ادبیات توصیه می‌کنم در ایام نوروز به جای مطالعه سفر کنند، چرا که سفر می‌تواند تجربه خوبی برای نوشته‌های بعد آنها فراهم کند.

نویسنده و برگزیده نخستین دوره جایزه ادبی جلال آل احمد در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن بیان این مطلب گفت: من به نویسندگان و علاقمندان ادبیات توصیه می ‌کنم تعطیلات نوروز خود را به گشت و گذار بگذرانند چرا که تعطیلات نوروز زمان استراحت و سفر است و این زمان به‌ویژه برای نویسندگان بهترین فرصت برای سفر و کسب تجربه به شمار می‌آید.

وی افزود: نویسندگان باید با سفر دنیای شان را بزرگتر کنند؛ سفر کردن دید وسعی ای به آنها می‌دهد که بعد از آن می‌توانند با استفاده از این دید تازه، داستان های جذاب تر و تاثیرگذارتری بنویسند.

علیخانی در ادامه خاطر نشان کرد: توصیه می کنم نویسندگان در این ایام و هنگام سفر به هیچ وجه کتابی به همراه خود نبرند، تنها یک دوربین عکاسی و یک دفترچه یادداشت به همراه داشته باشند تا با استفاده از آنها تجارب جدیدی را که کسب می کنند، ثبت کنند.

نویسنده مجموعه داستان "اژدها کشان" تصریح کرد: نویسندگان در داستانهایشان دنیایی را می‌آفرینند تا مخاطبان در این دنیا سفر کنند و از آن لذت ببرنند و حالا از مخاطبان ادبیات هم دعوت می کنم حالا که خودشان به سفر می روند وقت شان را با دنیایی که نویسندگان در کتاب ها ساخته اند، تلف نکنند.

وی در ادامه اظهار داشت : به همه همکارانم خسته نباشید می‌گویم و امیدوارم همگی در سال آینده با انرژی بیشتری بتوانیم درخت تناور ادبیات را تناورتر کنیم.

Labels: ,

youssef.alikhani[at]yahoo[dot]Com
0 Comments:

Post a Comment