تادانه

«آلما» به قلم میثم نبی خواندنی شد
رمان آلما

رمان «آلما» نوشته میثم نبی توسط نشر آموت به انتشار رسید.
به گزارش خبرنگار مهر، رمان «آلما» به زندگی زنی به اسم آناهیتا می‌پردازد که مجسمه‌ساز و مدرس دانشگاه است و مجبور می‌شود برای سامان دادن به بحرانی که تعدادی از دانشجویانش در دانشگاه با آن مواجه شده‌اند به تنهایی اقدام کند.
«آلمـــا» روایتگر زندگی هنرمنـدان است و خواننده را در کشــاکش اتفاق‌های مختلف خود با دشواری‌های آفرینش یک اثر هنری همراه می‌کند. از تندیس زنی اساطیری که آناهیتا در طی داســـتان در حال ساختن آن است گرفته تا مینیاتورهای رنگ به رنگ استاد نقوی و نابسامانی‌های زندگی پسری که در شب پاییز به روی سازش آرشه می‌کشد. قهرمان حماسه، این بار زنی است که به قول خود نه همچون سیاوش است، نه تهـمینه و نه کیکاووس. حماسه پاییزی او آن گونه که خود شرح آن را در وبلاگش می‌دهد گاه در تنهایی‌اش در گوشه یک کافه اتفاق می‌افتد و گاه در پرسه‌های شبانه و تماشای مردی بی‌خانمــان به روی پل.
در بخشی از پشت جلد این کتاب می‌خوانیم:
«می‌نشینم روی صندلی. دوباره لپ تاپ را باز می‌کنم و شروع می‌کنم به تایپ کردن. نه سیاوشم، نه تهمینه و نه کیکاووسی که رستمی برای نجاتش بیاید. از همه شمشیرهای نیاکانم یک چاقوی کوچک چینی و از تمام قدرت‌های رزم آوران و  پیشینیانم تنها همین بند کوچک چرمی که به دور دست پیچیده‌ام به یادگار مانده برایم. نیستی رستم دستان؛ در کنارم نیستی که اگر بودی با همان گرز گران در دست زیر لب برایم زمزمه می‌کردی که دختر، این غریبانه ترین حماسه ی سرزمین من است.»
«میثم نبی» کارشـناس ادبیات نمایشی و کارشناس ارشد تهیه‌کنندگی رادیو است. از وی پیش از این نمایشنامه «روایت عقل سرخ» و مجموعه داستان «دنیا در آغوش من است» به انتشار رسیده است.
رمان «آلما» نوشته «میثم نبی» در ۱۷۶ صفحه و به قیمت ۹۰۰۰ تومان توسط «نشر آموت» منتشر شده است.

Labels:

youssef.alikhani[at]yahoo[dot]Com
0 Comments:

Post a Comment