تادانه

گلایه‌های ناشر برگزیده سال
 
ناشر برگزیده سال 92 می گوید: ای کاش به جای جوایز مادی که به عنوان ناشر برگزیده به او داده شده به مسائل کلان اقتصادی ناشران جوانی مانند او توجه شود.
یوسف علیخانی مدیر نشر آموت و ناشر برگزیده سال 92 که روز گذشته در حضور رئیس جمهور به همراه جمع دیگری از ناشران تجلیل شد در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: برای من ارزش مادی این جایزه مهم نیست ارزش معنوی آن است که اهمیت دارد اما ای کاش به جای این هدیه نقدی با تقاضاهایی از من به عنوان یک ناشر موافقت می شد که الان در آستانه نمایشگاه کتاب خودم را ناشری نبینم که حتی یک دفتر کار ندارم.
وی ادامه داد: با سه سکه بهار آزادی نهایتا یک کتاب صد صفحه ای را هم نمی شود چاپ کرد اما باید از تمام نویسندگانی که در کنار هم جمع شدند تا این موفقیت در این موسسه ایجاد شود تجلیل کرد.
وی ادامه داد: همه کسانی که من را می شناسند می دانند که همه دفتر نشر من در کیف من خلاصه می شود نه در اتاق و دفتر و ... اما باید بگویم که دروضعیت فعلی نمی توان امیدی به موفقیت بیشتر داشت چرا من به عنوان ناشر برگزیده سال گذشته کشور باید سالها در انتظار دریافت یک وام کوچک از وزارت ارشاد باقی بمانم که مجبور شوم بسیاری از نویسندگانی را که به سراغم می آیند با شرمندگی رد کنم.
این ناشر افزود: مشکل من به عنوان ناشر این است که موضوعات اقتصادی چنان برگردن ما فشار وارد می کند که به عنوان نویسنده سالهاست از خودم غافل شده ام و نوشتن را کنار گذاشته ام. می دانم که به هر حال کار اقتصادی نشر کار سنگینی است اما امید داشته و دارم که این مسائل بیش از پیش مورد توجه مسئولان قرار بگیرد.
وی در پایان گفت: اینکه ناشر کوچکی مثل من جمعی از نویسندگان جوان را در کنار خود داشته باشد که تنها یکی از آنها بتواند جوایز ادبی متعددی را بدست بیاورد و در کنارش نویسندگان صاحب نامی بتوانند به آرامی و با خیال راحت آثارشان را به مخاطب ارائه کند موجب افتخار است اما امیدوارم به این مسئله هم توجه شود که شرایط اقتصادی فعلی ناشران نیز باید این اقتضاء ایجاد بکند تا چنین فضایی تداوم داشته باشد.

Labels:

youssef.alikhani[at]yahoo[dot]Com
0 Comments:

Post a Comment