تادانه

گفتگوی شبستان با «فهيمه رحيمي»
مذهب چیزی نیست که کسی بتواند آنها را از خودش دور کند، افرادی که عاشق‌اند اگر از حدود مذهب خود خارج نشوند هرگز دچار خطا نمی‌شوند.

فهیمه رحیمی، نویسنده داستان‌های عامه‌پسند و عاشقانه با بیان این مطلب به خبرنگار شبستان گفت: عشق در کنار معنویت می‌تواند محتوا داشته باشد چون خداوند خودش عاشق است و بی‌شک عاشقان را دوست دارد، کسانی که از حدود مذهب خود دور نشوند هرگز دچار خطا نمی‌شوند.

رحیمی افزود: داستان هایی عامه‌پسندی که با نگاهی مذهبی همراه هستند، می‌توانند داستان‌های خوبی باشند و آن تأثیر مثبت را روی روان جامعه بگذارند، چون مذهب چیزی نیست كه کسی بتواند آن را از خودش دور سازد.

وی درباره تأثیرگذاری داستان‌ها و افسانه‌های محلی در شکل‌گیری داستان‌های عامه‌پسند گفت: داستان‌ها و افسانه‌های محلی بن‌مایه بسار خوبی می‌تواند برای قصه‌نویسی ایرانی باشد، خصوصا تألیف داستان‌های عامه‌پسند اما متأسفانه این اتفاق نیفتاد و ما خودمان را به آن نزدیک نکردیم اما اخیرا با خواندن "عروس بید" یوسف علیخانی به این احساس رسیدم که چقدر از این‌گونه داستان‌ها و اینگونه نوشتن دور افتادیم حالا در شرایط و سنی هستیم که دیگر برای ما تکرار نمی‌شوند و اتفاق نمی‌افتد.

رحیمی تصریح کرد: قصه‌ها و داستان‌های عامه‌پسند الفبای کتابخوانی است هیچ نوجوان و جوان تازه‌کاری نمی‌تواند با خواندن کتاب‌های وزین به عنوان یک کتابخوان حرفه‌ای باقی بماند که داستان‌های عامه‌پسند در این راستا نقش بسیار مؤثری دارند.

وی در پایان گفت: برخلاف خیلی‌ها که معتقدند خانم‌ها بیشترین مخاطبان این‌گونه داستان‌ها هستند باید بگویم که اکثر خوانندگان کتاب‌هایم آقایان هستند اما زنان سهم بیشتری در تولید این‌گونه آثار دارند که می‌تواند ریشه در دقت و احساس بیشتر آنها داشته باشد.

youssef.alikhani[at]yahoo[dot]Com
0 Comments:

Post a Comment